Leuke nieuwe buren

Leuke nieuwe buren – Jane Fallon (Lore)

In Leuke nieuwe buren verhuizen we met Laura mee naar de rijke buurt ‘The Close’. Laura kan tijdelijk in een appartementje intrekken boven de garage van één van de vele luxe villa’s in deze rijke straat, nu ze haar leven weer op de baan probeert te trekken en ze haar weg begint te vinden in het co-ouderschap van haar dochtertje Betsy. Ze voelt zich niet echt thuis in de rijke buurt van ‘The Close’ en het wordt er alleen maar slechter op wanneer ze beschuldigd wordt van een oogje te hebben op één van haar buren door zijn vrouw Stella. Al, de man van Stella, is een klant van Laura haar schoonmaakbedrijf en zo komt ze heel wat te weten wat tot heel spannende complotten en gebeurtenissen leidt.

De cover is perfect voor het boek. Op ‘The Close’ worden regelmatig feestjes gehouden en dan ziet de tafel er volgens mij precies zo uit zoals op de cover. Ook de titel is passend, Laura leert haar buren één voor één beter kennen en of het vrienden of vijanden worden, dat is nog de vraag.

Het boek kwam voor mij nogal traag op gang. De eerste pagina’s geraakte ik helemaal niet vooruit en heb ik het boek ook even links laten liggen, maar zodra het verhaal op gang kwam vloog ik door het boek heen. Het boek bleef maar verrassingen brengen, blad na blad kwamen er verschillende gebeurtenissen bovendrijven. Spanning en drama zijn thema’s die absoluut niet ontbraken in deze roman.

Het boek zit vol onverwachte wendingen waardoor je het verhaal mee ingezogen wordt. Er worden nieuwe vriendschappen en gemeenschappelijke vijanden ontdekt. Eerlijkheid is een thema dat heel vaak aan bod komt, maar ook vaak op de proef gesteld wordt. En ander groot thema dat het boek overheerste is natuurlijk rijkdom. Dit wordt heel veel aangehaald in het boek, maar op een manier waar je er uit kan leren. Zoals wat je met duizenden euro’s kan doen, maar ook wat je met maar enkele euro’s kan doen en dat niet iedereen met geld hetzelfde is.

Leuke nieuwe buren is een echte aanrader, een leuk boek dat je op elk moment kan verrassen en waarbij je je blad na blad nieuwsgierig afvraagt wat er nog meer gaat komen.