Kerst op het eiland Skye – Kirsty Ferry (Blogtour)

Kerst op het eiland Skye is de nieuwste novelle van auteur Kirsty Ferry en de lezers die haar vorige novelles lazen, zullen weten wat ze mogen verwachten want dit nieuwe verhaal is volledig zoals we van Ferry gewoon zijn. Skye is een prachtige plek en tijdens de kerstperiode is de sfeer magisch. Maar niet voor Zac. Sinds Ivy naar Glastonbury is vertrokken, is niets nog hetzelfde voor Zac. Haar vrolijkheid en mooie lach maakten zijn dagen beter en nu kerst voor de deur staat, mist hij haar erger dan ooit. Tegen al zijn gewoonten in besluit Zac af te reizen naar Glastonbury om te kijken hoe Ivy’s leven op dit moment loopt. Misschien is er wel een mogelijkheid haar ervan te overtuigen terug te gaan naar Skye om samen kerst te vieren…

Ik las eerder De betovering van Kerstmis en Zomer in Carrick Park en kan Ferry’s schrijfstijl zeker waarderen. Haar luchtige verhalen lezen dankzij de vlotte schrijfstijl die ze elke keer hanteert vlot weg en zijn door het beperkt aantal bladzijden perfect voor tussendoor. Haar nieuwste novelle, Kerst op het eiland Skye, is een aanrader voor iedereen die houdt van kerstverhalen en graag in de kerstsfeer wil komen!

Het verhaal van Zac en Ivy is misschien lichtjes cliché: ze hebben ooit samengewerkt in het cafeetje van Zac, maar Ivy is vertrokken uit Skye om haar geluk te zoeken in Glastonbury, waar ze zelfgemaakte juwelen en andere hebbedingetjes maakt en verkoopt. Zac heeft haar laten gaan, maar stiekem missen ze elkaar enorm. Alleen durft geen van beiden dat toe te geven. Ze willen niet laten merken dat ze het niet zo goed voor elkaar hebben als ze hadden gedacht. Door als lezer te kunnen meevolgen vanuit het standpunt van beide personages krijg je een heel duidelijk beeld en zit je toch wel een beetje te wachten op een happily ever after.

Ondanks dat het verhaal enkele niet zo verrassende wendingen neemt, stoort het tijdens het lezen niet echt. Dit verhaal kan het, net als de andere novelles, wel hebben. Het leukste aan de novelles van Ferry is dat ze altijd een heel aangename sfeer weet te scheppen en ook de seizoenen zo mooi kan weergeven. Je krijgt echt een heel gezellig, winters gevoel tijdens het lezen van het verhaal van Zac en Ivy waardoor het echt uitermate geschikt is om in deze periode van het jaar te lezen.

Choclit NL zorgt ervoor dat de lezers van feelgood hun hartje kunnen ophalen tijdens de komende kerstperiode dankzij Kerst op het eiland Skye. Een heerlijk romantisch verhaal dat ook kan gelezen worden door mensen die het iets drukker hebben of minder snel lezen dankzij het beperkt aantal bladzijden. Toch ontbreekt er niks: een fijne romance, leuke personages en een heel klein beetje cliché zorgen samen voor een fijne novelle om bij weg te dromen.