Introweek

Introweek – Anja Janssen (Lore)

Introweek van Anja Janssen gaat over Kit en Tim die beide op introweek gaan aan de universiteit van Tilburg. Beide hebben ze heel wat meegemaakt voor ze aan deze spannende week begonnen. Kit is net uit elkaar met haar opdringerige vriend en ook Tim heeft net een helse break up meegemaakt met zijn ex Laura. Die is er vandoor met een andere student waardoor hij mooi de hele leiding voor de introductie week alleen op zich moet nemen. Het beloofd een spannende week te worden vol met onverwachte gebeurtenissen en opdrachten.

De cover is perfect voor dit verhaal, twee jong uitziende studenten. Op de achtergrond sfeerlampjes en dansende mensen en twee flesjes bier die tegen elkaar geklonken worden. Klinkt wel als een avondje van de introweek. Ook de titel is simpelweg alles waar het hele boek om draait.

De personages zijn realistisch en geloofwaardig. Ik geloof dat de meeste mensen die op de leeftijd van de personages zijn al de nodige break ups hebben meegemaakt. Het blijft uiteraard fictie en sommige gebeurtenissen zijn uitzonderlijk maar dat maakt het ook weer uniek en zorgt dat het boek een extra leuk kantje heeft.

Het boek las ontzettend vlot omdat je je heel goed kan inleven in de personages waardoor je echt door de pagina’s heen vliegt. In het boek wordt er vermeld dat een van de hoofdpersonages een bepaald opstel moet schrijven van de universiteit uit. Dit opstel kunnen we aan het einde van het boek ook lezen. Het is niet echt een epiloog maar eerder een leuk extraatje. Een klein hoofdstukje dat het boek dat ietsje meer geeft.

Het boek geeft je een leuke inkijk in het studentenleven van de Universiteit van Tilburg. Voor alle curieuzeneuzen onder ons is het wel eens leuk om een idee te hebben hoe zo een introweek er uit kan zien. Of het in het echt ook zo is kan ik niet zeggen, maar ik vermoed dat er zeker evenveel biertjes binnengegoten worden en evenveel lol gemaakt wordt met misschien af en toe wel eens wat oproer.

Het boek is ideaal voor een ontspannende luie zondag om even weg te dromen naar het studentenleven. Kan je genieten van wat lekkere romantiek, een verhaal vol nieuwe vriendschappen en af en toe een zotte wending, dan ben je bij dit boek helemaal aan het juiste adres!