Inferno – Julie Kagawa (Lore) #5

Inferno

Inferno is het vijfde en laatste, super spannende boek in de Talon serie.

Wanneer bekend raakt dat de leider van Talon, de Oudste Draak alleen maar uit is op wereldheerschappij en de Orde van St.-Joris zo goed als vernietigd is, staan Ember, Riley en Garret er alleen voor. Ze zijn geen van allen bereid om op te geven en gaan de kans, hoe klein ook, niet laten liggen om voor eens en voor altijd de wereld te redden. Om zelfs maar een kans te maken, moeten ze alle drie naar het Amazonewoud. Hier gaan ze op zoek naar een geheimzinnig figuur die hen zou kunnen helpen. Deze figuur beweert de sleutel in handen te hebben. Nu is enkel nog de vraag, wie kunnen ze vertrouwen en wat is de kans op overleving? Helaas zit Talon ook niet stil. De organisatie is bezig een heel leger drakenklonen te ontwikkelen voor deze allesbeslissende slag.

Net als de vorige vier boeken van de reeks is ook deze cover gewoon fantastisch. Door het reliëf in de cover is hij uniek, de cover alleen al geeft je zin om het boek te beginnen lezen. Het rood op de cover staat voor vele dingen. Zoals bijvoorbeeld Ember haar schubben, de schubben van de oudste draak, drakenvuur, en nog veel meer.

Julie Kagawa kan ontzettend mysterieus schrijven. Ik heb het boek vol spanning gelezen. De hoofdstukken waren niet te lang omdat er steeds van personage gewisseld werd. Dit is nog een van de vele pluspunten van het boek.

Wat ik ook heel leuk vond is dat het boek in april werd uitgegeven in het Engels en in mei was het al verkrijgbaar in het Nederlands. Dit vind ik geweldig! Soms ben ik te ongeduldig om te wachten op de vertaling en lees ik het boek in het Engels, maar bij dit boek heb ik zelfs niet de kans gehad om er over te twijfelen want de vertaling was er supersnel!

Het boek werd opgedeeld in vier delen: deel één Vonk, deel twee rook, deel drie inferno en de epiloog. Door deze vormgeving las het boek nog eens zo snel. Ik heb wel vaker dat een boek moeilijk weg te leggen is maar dit is er een die gewoon aan je hand blijft plakken!

Zoals ik al eerder zei kan ik besluiten dat dit boek gewoon geweldig was! Om het met één woord te zeggen: deze serie is uniek! Ik ben dan ook heel blij dat achteraan het boek staat dat Julie Kagawa alweer bezig is aan een nieuwe serie. Ik kan niet wachten op het eerste deel genaamd Schaduw van de vos. De naam alleen al maakt het boek aantrekkelijk en mysterieus!