Ik weet niet of ik van je houd – Christina Lauren

Iedereen heeft wel eens een gigantische crush in zijn leven. Ook de 25-jarige Holland ontsnapt niet aan deze belevenis. Holland is helemaal gek van de aantrekkelijke straatmuzikant, Calvin. Holland helpt Calvin om auditie te doen voor een musical waardoor voor Calvin de muziekwereld helemaal open gaat. Helaas loopt niet alles van een leien dakje als blijkt dat zijn studentenvisum niet meer geldig is en Calvin dus eigenlijk illegaal in het land verblijft.

Holland verbaast iedereen met haar voorstel om met Calvin te trouwen, zo kan hij in Amerika blijven. Helaas is dat niet helemaal volgens de regeltjes. Calvin weet niet dat Holland al maanden een crush op hem heeft. Ze nemen een gewaagde sprong in het onbekende en worden huisgenoten. Ze beweren dat ze hun huwelijk puur vriendschappelijk gaan houden. Of ze elkaar voor de gek houden is maar de vraag.

Dit boek is gewoon fantastisch! Ik kan mijn recensie even goed hier stopzetten want ik heb er geen woorden voor. Hoe dit fantastische koppel het blijft doen weet ik niet maar Christina en Lauren, niet stoppen!

De cover van het boek is niet degene die ik verwachtte. In de catalogus van uitgeverij Xander stond er een andere cover weergegeven maar ik ben stiekem wel een grote fan van deze versie. De cover is simpel en duidelijk, de gebeurtenissen en wendingen in het boek zijn dan weer heel wat complexer.

Heel vaak vorm je een idee in je hoofd over hoe het boek zal eindigen, meestal heb ik het ook wel juist. Maar naarmate ik het boek verder las, gebeurde er toch weer steeds iets anders en vormde er zich wat paniek in mijn hart. Ik leefde zo mee met het verhaal dat ik de emotie met Holland en Calvin meevoelde. Er werden verschillende bochtjes genomen die ik niet had verwacht en toen ik de laatste 10 pagina’s aan het lezen was, wenste ik steeds maar weer dat ik een foute versie van het boek had en er nog tientallen pagina’s ontbraken. Het boek was verrassend op alle niveaus, elke keer als ik wist dat er iets ging gebeuren ging de situatie toch net iets anders, heerlijk is dat!

Het boek las geweldig vlot en ik kan alleen maar smeken om meer van dat. Hierbij ook een heel grote dank u wel aan uitgeverij Xander en L&M Books voor het fantastische recensie-exemplaar.