Het lied van Ariane

Het lied van Ariane – Petra Doom

Het lied van Ariane

Ariane en haar moeder verhuizen zo vaak dat Ariane de tel is kwijtgeraakt. Omdat haar moeder dag en nacht bezig is met het maken van prachtige muziekstukken is Ariane zowat opgegroeid met partituren en instrumenten. Wanneer ze verhuizen naar Parijs en Ariane op het prestigieuze Conservatoire Eurydice wordt toegelaten, gebeuren er vreemde dingen. Elke nacht schrikt ze wakker van een melodie, maar van zodra ze wakker is, hoort ze niets meer. Op een dag hangt ze rond in een café en krijgt ze de drang een van de klanten te volgen naar een achterliggende steeg. Ze heeft het gevoel de jongen te moeten beschermen, maar heeft geen idee waarom en vooral hoe. Kan Ariane achterhalen wat er precies aan de hand is?

Eindelijk is er nieuw werk van Petra Doom! Ik was zo benieuwd naar een nieuwe reeks of nieuw boek van haar en sprong een gat in de lucht toen bleek dat deze zou verschijnen! Haar vorige trilogie, Overstekers, vond ik namelijk zo goed, dus ik wilde graag meer van haar lezen.

Het lied van Ariane neemt de lezer vanaf pagina één mee in een spannend avontuur. Je voelt meteen dat er in het wonderlijke Parijs heel veel speelt, maar dat je net als Ariane nog niet weet wat. Toch ligt dat gevaar overal op de loer en bij het omslaan van de pagina’s ervaar je steeds dat gevoel. Hoewel er in het begin veel informatie op de lezer afkomt, is het nooit onduidelijk of krijg je nooit het gevoel overspoeld te worden. Je ontdekt samen met Ariane de bijzondere wereld van de Liederen van Kracht, de magie van muziek en vooral de duistere geheimen die dreigen boven te komen.

Dit zou geen boek van Petra Doom zijn zonder de nodige plottwists en verrassingen. Die zijn zeker aanwezig! Voeg daar nog wat Griekse mythologie en wat fantasy-elementen aan toe en je krijgt dit prachtige eerste deel in een nieuwe reeks. Hoeveel delen er precies op de planning staan, weet ik niet, maar dat dit een reeks moet worden, is volgens mij meer dan duidelijk. De vlotte schrijfstijl is net zoals in vorige boeken aanwezig en het geheel wordt afgewerkt met een prachtige cover en binnenwerk!

Laat je betoveren door de prachtige muziek in het verrassende Parijs en ga op avontuur met Ariane en de andere jongeren die de kracht van het Lied bezitten. Voor alle lezers die houden van fantasy is dit echt een mustread!