Het begint met een lach

Het begint met een lach – Kelly Moran (Lore)

De Redwood Ridge-serie gaat verder met Het begint met een lach, wat betekent dat de O’Grady dames weer aan het koppelen zijn geslagen. Deze keer bemoeien ze zich met het leven van de lieve kleuterjuf Ella Sinclair. Ella is een heel timide vrouw maar voelt zich soms zelfs onzichtbaar. Ze geniet van de kleine dingen in het leven en is daar heel gelukkig mee. Soms zou ze zich wel iets zichtbaarder willen voelen maar niet nu het drakentrio van Redwood Ridge het op haar gemunt heeft. Ella is niet het enige slachtoffer, ook Jason Burkwell heeft last van de drie vrouwen hun bemoeienissen. Jason is een knappe brandweerman die iedereen graag uit de nood helpt. Ook een kleine kitten waarmee het mooie verhaal begint.

Net zoals de vorige boeken in de reeks is ook deze cover uitnodigend. Bepaalde details matchen niet echt met het uiterlijk van het personage maar deze zijn niet echt storend. Ook de titel matcht perfect bij de overige boeken uit de reeks. Als ik het boek zo zou zien liggen in de winkel zou hij direct in mijn mandje belanden.

Moran wisselt af tussen verschillende emoties, vriendelijkheid, geluk, verdriet, verliefdheid, vriendschap, teleurstelling, alle soorten gevoelens die je maar kan bedenken worden hier beschreven. Dit afwisselend met een leuke toets humor.

Het verhaal heeft ook een zwaarder stukje door de rugzak die de hoofdpersonages meedragen. Kelly Moran beschrijft dit in verschillende delen waardoor niet alles ineens op je afkomt. Zowel Ella als Jason hebben al heel wat moeten meemaken in hun toch nog vrij jonge leven. Dit heeft bij beiden bepaalde littekens achtergelaten en ook hun karakter en leven is daardoor veranderd.

Met Het begint met een lach werd weer een prachtige feelgood in de rekken gelegd. Je kan heerlijk ontspannen met dit prachtige boek maar hou je ook vast voor de verschillende verrassende onderwerpen en leuke stukjes humor. Maar vooral, geniet er van!