Haar kers – Penelope Bloom (Valérie)

Haar kers

Hailey is vijfentwintig jaar en runt een kleine bakkerij in New York: ‘De bubbelige bakker’. Haar collega Ryan en zus Candace laten geen kans onbenut om Hailey op haar onbenullige liefdesleven en maagdelijkheid te wijzen. Tot op een dag William Chamberson de bakkerij binnenstapt. William is de beruchte tweelingbroer van Bruce en beiden zijn CEO van Galleon Enterprises. Buiten het feit dat hij even knap en succesvol is als zijn broer, verschilt hij in alle opzichten van Bruce die een enorme controlefreak is. William staat er om bekend dat hij het ene avontuurtje na het andere heeft, dat hij er kleptomane neigingen op na houdt en dat hij graag grote risico’s neemt.

William maakt er een erezaak van om ‘Cherry’ voor zich te winnen. Voor haar wil hij moeite doen, iets wat hij nooit eerder voor een vrouw heeft gedaan. En als kers op de taart, wil hij als eerste van haar kersje proeven! Ondertussen raakt Hailey maar niet van haar stalker van een ex-vriendje vanaf en staat het water haar aan de lippen wat de bakkerij betreft. Met William in de buurt valt er echter altijd wel iets ongewoon spannends te beleven, althans zolang hij zich niet laat leiden door zijn ouders…

Haar kers is het tweede deel in de Verboden vruchten-serie. In dit boek volgen we Hailey (de zus van Candace) en William (de broer van Bruce). Candace en William kennen we al een beetje uit het eerste deel: Zijn banaan.

Bloom heeft het slim aangepakt! De keuze voor andere hoofdpersonages die wel met elkaar verwant zijn maar hun eigen verhaal vertellen dat volledig los staat van het eerste boek, maakt het verfrissend en origineel. Zo kan je alle delen apart lezen maar toch weet je net dat tikkeltje meer als je de serie wel in de juiste volgorde leest. Net zoals Zijn banaan is Haar kers een even ontspannend, gedurfd, herkenbaar en een beetje absurd verhaal.

Penelope Bloom beschrijft telkens zeer expliciet de seksscènes in haar boeken. Hierdoor vroeg ik me af of ik die nu als erotiek of soft porno moet beschouwen want waar ligt de grens tussen erotiek en porno? Volgens Van Dale is erotiek: ‘het geheel van de liefdegevoelens’. Een wel erg droge uitleg voor iets dat meestal net iets natter is. Maar wat beschouwt Van Dale dan als romantiek? Van Dale definieert dit als volgt: ‘dromerige, het gevoel of de verbeelding prikkelende sfeer’. Ook niet bepaald een duidelijk verschil… En onder porno verstaat men: een verzamelnaam voor zinnenprikkelende lectuur, films, muziek, tekeningen enz. Met andere woorden: eigenlijk kan romantiek even ver gaan als erotiek en erotiek even goed beschouwd worden als porno.

Dus: kies en oordeel zelf. Maar vooral, geniet van deze zinnenprikkelende reeks!