10 blind dates – Ashley Elston (Lisa)

Sophie verheugt zich op de kerstvakantie. Haar ouders brengen deze door bij haar zwangere zus Margot en Sophie heeft ze zover gekregen dat ze bij haar oma mag logeren tijdens de kerstperiode. Op deze manier hoopt ze meer tijd door te brengen met haar vriendje Griffin. Tot ze erachter komt dat deze meer behoefte aan vrijheid blijkt te hebben. Ze komt bij haar grootouders aan met een gebroken hart. Haar oma komt met een ‘geweldig’ idee om haar Griffin te doen vergeten. Tien familieleden zullen de komende tien dagen blind dates organiseren voor Sophie.

10 Blind dates doet alles wat het belooft. Een knotsgekke en bemoeizieke familie die blind dates gaat organiseren is het ideale scenario om gênante, maar ook hartverwarmende momenten op poten te zetten. Zo is er een date waar er van haar verwacht wordt dat ze Maria speelt in een levende kerststal met een date die nog maar 14 is! Gelukkige zijn er andere dates die ervoor zorgen dat de banden met haar neef en nicht opnieuw worden versterkt. Ooit waren ze zo close, maar door haar relatie met Griffin bracht ze steeds minder tijd met haar door. Rond de kerstperiode hebben velen onder ons de behoefte aan de meest zeemzoete verhalen. Al die kerstfilms die op onze televisie te bekijken zijn, zijn hier een perfect voorbeeld van.

Het zou me niet verbazen als 10 blind dates over een paar jaar een filmremake krijgt, aangezien hij perfect in het plaatje past. Toch is het tegelijkertijd ook meer dan dat. Sophie komt er gaandeweg achter wie ze is, wanneer ze niet in een relatie zit. Familiebanden worden opnieuw aangewakkerd. Dit alles zorgt ervoor dat het allemaal een beetje dieper gaat dan de doorsnee romantische komedie. Heb je behoefte aan een luchtig verhaal dat je helemaal in feeststemming brengt of je hart verwarmt? Misschien is 10 blind dates dan wel het boek voor jou!