Foodtruck Fiesta

Foodtruck Fiësta – Saskia M.N. Oudshoorn (Lore)

Foodtruck Fiësta van Saskia M.N. Oudshoorn gaat over, je kan het al raden, een foodtruck. Bertina Meijer heeft besloten haar studies tijdelijk stop te zetten en volledig te gaan voor het uitbaten van een foodtruck. Wanneer ze eindelijk de moed vindt om het aan haar zus en vader te vertellen wil ze geen tijd meer verliezen. Ze struint alle tweedehands pagina’s af op zoek naar een geweldige foodtruck. Wanneer ze een echte retrotruck ziet gaat, ze er met haar zus op af. De truck is lang niet wat Bertina in gedachten had, maar na veel wikken en wegen koopt ze hem toch. Nog maar net de baan op heeft Bertina hier al veel spijt van, want ze staat in panne. Helaas heeft Bertina maar één optie: de liefde van haar leven die ze heeft moeten laten gaan door toedoen van haar ouders, Mats. Enkel Mats kan ze nu nog bellen om haar te helpen, maar is ze bereid die wonde weer open te halen?

De cover van Foodtruck Fiësta is vrij eenvoudig. Het verhaal draait ook wel om meer dan de foodtruck. Dat is wel de basislijn, maar uiteraard gaat geen heel boek enkel daarover. Ik vind dat hier wat meer extra’s in hadden gemogen. De titel is wel enorm leuk, die verklapt ook al een klein beetje in welke richting het boek zal lopen. Daar heeft Saskia wel goed mee gescoord.

Het verhaal leest ontzettend vlot! Het boek heeft me uit mijn leesblokkade gehaald. Echt een knaller, heerlijk voor ’s avonds nog een uurtje in je bed te ontspannen voor je gaat slapen. De hoofdpersonages zijn herkenbaar alsook veel situaties. Wat er voor zorgt dat je je makkelijker kan inleven in de personages. In het verhaal worden verschillende elementen en onderwerpen aangehaald die nog veel te weinig besproken worden! Pesten en leerstoornissen zijn onderwerpen die men nog steeds veel te veel uit de weg gaat en die Saskia perfect onder woorden durft te brengen.

Het boek is opgedeeld in drie delen: In de ijskast, Een ijskoude klus en Het meisje met het ijsje. Deze versie van het boek, zijn drie kleine boekjes samen. Ik ben blij dat ik het boek in één groot deel gelezen heb, omdat ik persoonlijk de drie stukjes een beetje te kort vind om echt apart te lezen. Ik weet ook graag altijd heel veel tegelijk, dat zou al geen goed idee zijn dat ik moet wachten op het volgende deel. Ik lees veel liever alles vrij snel na elkaar.

Er was een prachtige epiloog op het einde van het boek. Heerlijk vind ik dat! Het boek was perfect afgewerkt. Uiteraard ben ik nooit boos om nog wat meer informatie, maar Saskia heeft het verhaal perfect afgerond!

Kortom, ga het boek halen! Het is echt een prachtexemplaar, voor mij een van de beste die ik al reeds las. Zeker omdat hij me uit mijn leesblokkade heeft gehaald. Geniet!