Eenhoorn wijst de weg

Eenhoorn wijst de weg – Dana Simpson (Evi en eenhoorn, #5) (Véronique)

Druk, druk, druk. Evy haar planning staat volledig vol: zowel haar werk voor school als het uitoefenen van haar hobby’s maken dat ze tijd te kort heeft om alles bol te werken. En of dit nog niet voldoende is, doet Deborah heel vervelend en probeert haar op alle mogelijke manieren boos te krijgen of in het foute daglicht te plaatsen. En dan willen haar ouders nog op kampeertrip. Wat is het leven van een tiener toch moeilijk. Gelukkig krijgt ze hulp van haar Eenhoorn. Of zien we dit helemaal verkeerd?

Hoe leuk is dit boek! Bente prijkt met haar quote op de cover dat je dit boek zeker moet gaan lezen. Wel Bente, je hebt groot gelijk. Iedereen zou de avonturen van Evi en haar eenhoorn moeten gaan lezen. Ik heb dit boek op school gelezen en heb er enorm van genoten en luidop zitten lachen. De kinderen zijn nadien meermaals komen vragen wanneer het boek uit ging zijn, omdat ze wel eens wilden weten waarom hun juf zo aan het lachten was. Ik vraag me af hoe het komt dat ik deze grappige en zeer populaire reeks nog niet gelezen had!

Je avontuur begint reeds bij het zien van de cover. Je wordt als het ware besprenkelt met eenhoornglitters en de blije gezichten maken het helemaal af. Maar ook de tekeningen binnenin zijn heel sprekend en geven een leuke aanvulling bij de tekst. Je krijgt één verhaal dat onderverdeeld is in verschillende grappige anekdotes. De beschreven situaties zijn niet alleen plezant, maar ook herkenbaar voor kinderen van de leeftijd van 8 tot 12 jaar (en ouder). Dit maakt het lezen nog leuker. De tekstballonnen bevatten natuurlijk korte, eenvoudige zinnen. Hier en daar krijg je wel enkele moeilijke woorden, maar die worden dan achteraan in het boek heel goed uitgelegd. Dus woordenschat wordt tijdens het lezen van deze graphic novel zeker verrijkt.
Deze hardcover is reeds het vijfde deel van deze reeks. Raar dat ik die al die tijd aan mij heb laten voorbij gaan. Maar daar komt zeker verandering in. Want zelfs als volwassene hebben Evi en haar eenhoorn me met haar avonturen weten te bekoren.