Droomvakantie – Sarah Morgenthaler (Lore)

In Droomvakantie gaan we mee op avontuur met Zoey die voor twee weken op vakantie gaat naar Alaska. Deze reis is haar volledig bucketlist en ze is van plan om van elke dag grondig te genieten. Al snel ontdekt ze dat het stadje vol verrassingen zit. Zo leert ze een wel heel erg sympathieke toeristenhater kennen, Graham. Graham Benett heeft een hekel aan toeristen en toch serveert hij een hele hoop dagelijks rendierworstjes en burgers in zijn eetcafe de Tourist Trap. Volgens Graham en een groot deel van de plaatselijke bevolking van Moose Springs zijn toeristen enkel irritante mensen die komen en gaan. Tot die ene boekenwurm aan één van zijn tafeltjes in zijn eetcafe…

Wat een cover! Eerlijk gezegd zou ik door die cover alleen al naar Moose Springs willen gaan. Ik kan goed geloven dat Zoey zo verliefd is op het bergstadje. Wat een uitzicht! Het uitzicht wordt nog eens zo mooi beschreven in het verhaal zelf. Hiervoor scoort Morgenthaler punten!

Het boek las geweldig vlot, ik las het dan ook zeer snel uit. De hoofdstukken waren vrij lang en de twee hoofdpersonages waren beiden aan het woord. Persoonlijk vind ik het makkelijker als er per hoofdstuk staat aangeduid wie er aan het woord is en dat er een personage per hoofdstuk verteld. Nu was dit niet het geval, maar het was niet storend. Er werd wel een nieuwe alinea gemaakt als er van personage veranderd werd zodat de wisseling duidelijk was.

Ik vond het boek geweldig! Ik denk dat ik er een nieuwe lievelingsauteur bij heb! Hoe Sarah Morgenthaler je alles doet meevoelen met de personages. Ik heb meegehuild, meegelachen, ik ben mee bang geweest. De auteur schrijft alles zo heerlijk intens dat je niet anders kan dan meeleven met Graham en Zoey alsook de nevenpersonages. Het was verrassend om niet enkel over de intense band tussen Zoey en Graham te lezen maar intussen ook alle leuke activiteiten en mooie delen van Alaska mee te ontdekken, dit gaf het boek een heerlijke afwisseling mee. Ik kon me de uitzichten ook mee inbeelden terwijl ik aan het lezen was.

Kortom het boek is een all in! Heerlijk mee op avontuur tussen de gebergten van Moose Springs. Lekker meehuilen, lachen en gillen en intussen fan worden van rendierworstjes met te veel ketchup. En niet te vergeten lekker ontspannen op de bank genieten met af en toe een eland die passeert.