Dr Perfect

Dr. Perfect – Louise Bay

Dr Perfect

Ellie verliest niet alleen haar vriend, maar is ook haar carrière kwijt na een break-up. Gelukkig kan ze aan de slag als assistent bij dr. Cove, die net zijn privépraktijk opstart. Ellie doet haar best om patiënten binnen te halen en de praktijk te laten draaien, maar Zach Cove heeft duidelijk andere dingen aan zijn hoofd. Hij twijfelt aan zijn carrièrekeuze als arts en aan de start van zijn eigen praktijk. Hij beseft alleen niet dat hij ook Ellies toekomst op het spel zet. Kiest hij voor de zekerheid van de geneeskunde of slaat hij een andere richting in?

Ik ben sinds de Mister-serie helemaal fan van Louise Bay. Dr. Perfect is het tweede deel van de Dokter-serie en is na Dr. Onenightstand een heerlijk tweede deel in de reeks.

Als lezer had ik meteen een klik met Ellie. Ze is heel doelgericht, probeert te gaan voor haar dromen en blijft niet bij de pakken zitten. Haar doorzettingsvermogen vond ik een verademing omdat veel vrouwelijke personages naïever zijn in dit soort verhalen. Zach Cove kennen we als lezer al een klein beetje uit het vorige boek, maar hij is helemaal anders dan verwacht. Dat hij niet helemaal zeker is van zijn carrièrekeuze is bijvoorbeeld nieuw, maar ook dat vond ik een boeiende keuze van de auteur. De familie Cove is namelijk een heel succesvolle en bekende doktersfamilie die er op het eerste zicht bijna perfect uitziet, maar Bay zorgt ervoor dat de personages echter worden door dit soort toevoegingen.

Hoewel ook dit verhaal een voorspelbaar einde kent, heb ik opnieuw enorm genoten van de personages en het boek. Louise Bay is echt een koningin in het feelgoodgenre en weet boek na boek, verhaal na verhaal de lezer te raken. Zowel op het gebied van liefde en romantiek, als van plotwendingen en personages. Het blijft boeiend om te lezen wat ze schrijft en ik ben nu al benieuwd naar het volgende deel in de reeks.

Dr. Perfect is op sommige vlakken misschien een tikje voorspelbaar, maar Bay maakt veel goed met de boeiende personages, enkele onverwachte wendingen en de heerlijke tropes. Ik heb opnieuw genoten van deze reeks en kijk uit naar het volgende deel!