De Zeven Zussen: Storm – Lucinda Riley (Lore)

Wanneer Ally na haar zeilvakantie haar telefoon aanzet, krijgt ze verschrikkelijk nieuws! Pa Salt is overleden! Ze neemt meteen het vliegtuig naar huis om daar samen met haar vijf andere zussen afscheid te kunnen nemen van haar adoptievader. Pa Salt laat voor iedereen verschillende aanwijzingen achter naar hun verleden. Zo hebben de zusjes de kans om naar hun afkomst op zoek te gaan, wanneer ze dit willen. Wanneer Ally een traumatische ervaring moet doorstaan besluit ze dat ze haar zeilcarrière achter zich laat en haar aandacht gaat vestigen op Pa Salt zijn aanwijzingen omtrent haar afkomst. Zo komt Ally in Noorwegen terecht. Daar ontdekt ze dat muziek een zeer grote rol speelt in haar leven. Naarmate dat ze meer ontdekt, komen er als maar meer vragen bij haar op. Wat probeert Pa Salt haar duidelijk te maken?

De cover van dit boek is perfect voor Ally. Haar leven draait om de zeilwereld en het water, en dat is wat deze cover toont. De cover geeft een mysterieuze indruk met de donkere wolken, maar ook dit past perfect bij de traumatische ervaringen die Ally moet doorstaan en alle mysteries die ze moet ontdekken terwijl ze onderzoek voert naar haar afkomst.

Wanneer ik het boek begon, geraakte ik niet goed vooruit. Ruim 100 pagina’s waren hetzelfde als in het eerste boek waarin Maia aan het woord was, maar nu uit het standpunt van Ally. Het voordeel hiervan is dat je de boeken ook apart kan lezen in plaats van in de serie, maar nu heb ik het boek een hele tijd moeten laten liggen om weer verder te kunnen lezen. Zodra ik het boek dan weer terug vast nam las het weer ontzettend vlot, maar de herhalingen zijn wel een worstelpartij geweest.

Wat ik zeer aangenaam lezen vond is dat in het boek Ally een boek over haar achtergrond laat vertalen om zo meer informatie te weten te komen. Het boek dat Ally leest, is ook weergegeven in het boek, in feite las ik het boek samen met Ally mee. Het nadeel is wel dat ik heel veel nieuwe personages moest leren kennen waardoor het soms wat veel was, maar zodra je iedereen kent vlieg je hierdoor.

Ik heb ontzettend hard genoten van dit boek. Het leest zeer vlot. Ik had het gevoeld dat ik Ally echt leerde kennen. Terwijl ik aan het lezen was, was mijn gedachtegang me soms wat voor. Op bepaalde momenten was ik echt aan het denken ‘ oh zou ze misschien zo verwant zijn met dat personage’ of ‘zou er dat misschien aan de hand zijn met Ally’. Het boek laat je niet los! Ik ben een echte fan van de serie en kan niet wachten om Schaduw (Star haar verhaal) te lezen.