De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo – Taylor Jenkins Reid (Lisa)

Hollywoodactrice Evelyn Hugo wil na jarenlang zwijgen over haar privéleven, eindelijk de waarheid prijsgeven. De negenenzeventig jarige is na jarenlang stilzwijgen bereid om een interview te geven. De onbekende journalist Monique Grant krijgt de eer om dit interview af te nemen. Persoonlijk gekozen door Evelyn zelf is ze vastbesloten om van dit verhaal haar grote doorbraak te maken.  Monique wordt al snel helemaal meegezogen in het levensverhaal van Evelyn Hugo. Bij het grote publiek is ze vooral bekend dankzij haar zeven echtgenoten, maar haar leven omvat zoveel meer. Ze kwam als jong meisje in Hollywood terecht. Hier werd ze al snel meegesleept in de glitter en glamour van het Hollywood van de jaren vijftig. Dankzij haar eindeloze ambitie en knappe uiterlijk wordt ze al snel immens populair. Vriendschap en haar ene grote liefde vormen de rode draad in haar levensverhaal. Wanneer het interview op zijn einde loopt, wordt het duidelijk dat Monique en Evelyn op een onomkeerbare manier aan elkaar verbonden zijn.

Taylor Jenkins Reid had in Amerika haar grote doorbraak met De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo. De lof die wordt gegeven aan deze roman is absoluut terecht. Het verhaal leest als een echte autobiografie, omdat het verhaal zelf zo levensecht aanvoelt.

Evelyn maakt net als de meeste mensen niet altijd de slimste keuzes. Om haar carrière vooruit te helpen, verloochend ze haar culturele achtergrond en verzwijgt ze haar seksuele geaardheid. Het boek switchte tussen het interview waar Evelyn zelf haar verhaal vertelt en de krantenartikelen die hierover zijn verschenen. Hierdoor kwam duidelijk naar voren dat de werkelijkheid zelden overeen komt met wat de media weergeeft. Dit is tot op de dag van vandaag nog steeds relevant.

De ‘autobiografie’ is opgedeeld in verschillende delen, één deel voor elke echtgenoot. Het wordt de lezer al snel duidelijk dat liefde niet Evelyn haar enige motivatie is om in het huwelijksbootje te stappen. Laat je zeker niet afschrikken door de omgang van deze kanjer.

Dit boek slaagt erin relevante topics de combineren met het lezen van een tabloid. Dit zorgde ervoor dat ik hem uitlas in een dag. Ook de grote onthulling aan het eind had ik niet zien aankomen. Ik zou zelf durven stellen dat hij in mijn top vijf van het jaar komt!