De roadtrip van je leven – Lizzie van den Ham & Lily Frank (Lore)

De roadtrip van je leven gaat over Eline de Vries en Marcus Govaerdts die samen op roadtrip gaan. Nu kijkt geen van beiden hier echt naar uit, tot Bé haar magie doet werken en een heel interessant voorstel doet.

Eline heeft een auto-ongeluk gehad en durft sindsdien de auto niet meer in. Voor haar auto-ongeluk deed ze niets liever dan rondreizen. Eline heeft een reisblog ‘De roadtrip van je leven’. Wanneer haar beste vriendin haar belt en vraagt om haar verjaardag te komen vieren in Sicilië is ze razend enthousiast. Dit enthousiasme is reeds van korte duur want het houdt in dat ze met

Bé’s irritante broer samen moet reizen en haar oude barrel van een auto mee naar Sicilië moet brengen.

Marcus is compleet overwerkt en kan dus wel wat vakantie gebruiken. Als zijn zus dan met een vakantie naar Sicilië op de proppen komt kan hij niet anders dan ‘ja’ zeggen. Tot ze de details vermeld en haar beste vriendin Eline met hem mee in de auto moet. Marcus was als tiener al verliefd op haar. Tot ze hem zo hard kwetste dat hij niets meer van haar moest weten. Op de koop toe moet hij van zijn moeder tijdens de vakantie een verplichte online cursus volgen.

De roadtrip van je leven heeft een avontuurlijk en romantisch uitziende cover. De cover past perfect bij het boek. We zien de twee hoofdpersonages tegen het oude barrel van Bé geleund staan. Er is ook een stippellijn met een autootje dat symbool staat voor de roadtrip.

De titel heeft in dit boek meerdere betekenissen gekregen. De titel van het boek is ook de titel van Elines blog. Verder vermeldt Marcus ook regelmatig dat de vakantie voor hem de roadtrip van zijn leven is. Persoonlijk kan ik me heel goed vinden in Marcus zijn mening. Ik geloof dat deze roadtrip voor de twee hoofdpersonages heel veel veranderd heeft in hun leven.

Aan het einde van het boek zijn er nog een aantal bonushoofdstukken van één van de personages. Dit is altijd een leuk extraatje, zo kon ik ook even meerkuipen in het hoofd van dit personage.

In het boek waren zowel Marcus als Eline aan het woord. Dit is hoe ik het liefst boeken lees. Ik hou er van om in de gedachten van de personages te kruipen en op deze manier ben ik compleet in het verhaal. Ik vind dat je op deze manier de beste ‘feeling’ hebt met het boek, je ervaart alle emoties met ze mee.

Wanneer Eline en Marcus de verschillende landen doorkruisten werden er bepaalde zinnen in vreemde talen geschreven, maar niet in het Nederlands vertaald. Dit was soms verwarrend maar ook heel aangenaam omdat je dan echt mee op roadtrip bent. In het boek worden verschillende spannende verhaallijnen aangehaald die je niet verwachtte.

Ik ben fan van dit boek omdat de auteurs je echt meeslepen in het verhaal. Het is een verhaal waar veel mensen zich in kunnen vinden. Ik kreeg spontaan zin om op roadtrip te gaan. Ik heb echt genoten van dit boek. Dit is waar lezen om draait, in de zetel kruipen met een boek en even weglopen van de realiteit, aan niets anders meer denken. Enkel meekruipen in het verhaal en genieten. Dat is waarom ik zo graag lees. Lizzie en Lily zijn er met dit boek heel goed in geslaagd om me even te laten ontspannen!