Mr. Swipe Right – Nicola May (Blogtour)

Cali heeft het verschrikkelijk zwaar met de naderende scheiding die voor de deur staat. Haar overspelige echtgenote Jamie heeft het aangepapt met hun personal trainer en Cali besluit, met de hulp van haar beste vriendin Annie, haar leven over een nieuwe boeg te gooien en te gaan Tinderen. Ze downloadt de app op haar telefoon en begint te swipen… Hoe meer tijd ze doorbrengt op de app, hoe meer ze haar grenzen durft verleggen. Cali besluit dat ze ook wel een keer mag genieten van het leven en de sexy mannen die haar pad kruisen, maar kan ze zich nog zo openstellen als na het gedoe met Jamie?

Maak je klaar voor een heerlijk boek dat de zomer een stukje dichterbij brengt! Mr. Swipe Right is verschrikkelijk herkenbaar als je ooit op Tinder hebt gezeten. Alle soorten mannen passeren de revue: knappe mannen, mannen die enkel uit zijn op seks, maar ook mannen die zich voordoen als iemand anders. Heel herkenbaar, maar wat extra leuk is is dat May er een grappig verhaal van heeft gemaakt en toch de nodige diepgang heeft weten te behouden.

Het verhaal van Cali en haar scheiding is zwaar en heftig en komt ook zeker sterk aan bij de lezer. Gelukkig wordt de sfeer meermaals doorbroken met de humor van Cali en Annie, en de grappige dingen die Cali meemaakt op Tinder. Wat ik wel een beetje jammer vond, was de soms nogal brute overgang naar een ander personage en de vele verhaallijnen die er daardoor bijkwamen. Ik had het gevoel dat dit boek het niet echt nodig had, dat het verhaal zelf al genoeg was. Desondanks was het leuk om die personages eens te horen, al was het kort.

De stijl van May is heel vlot en ook de vertaling maakt dat je door het boek heenvliegt. Het is een heerlijk, redelijk luchtig verhaal dat ideaal is om een lach op je gezicht te toveren en het zomerse gevoel al een klein beetje dichterbij te brengen. Het grootste pluspunt aan dit boek is dat het een feelgoodboek is met toch een heel sterke inhoud, waarin genoeg gebeurt om het verhaal te laten boeien. Het is niet zomaar een feelgood, die verdwijnt tussen alle anderen, maar het is een boek dat zowel de liefde als enkele andere stevige thema’s durft behandelen! Geslaagd, als je het mij vraagt!