De wake-upcall

De wake-upcall – Beth O’Leary

Collega’s Izzy en Lucas kunnen elkaar niet uitstaan, maar als hun geliefde Forest Manor Hotel letterlijk dreigt in te storten, móéten ze wel samenwerken. Als het hotel dankzij Izzy een flinke beloning opstrijkt voor het terugbezorgen van een verloren trouwring, lijkt dat dé oplossing. Izzy en Lucas besluiten op zoek te gaan naar de eigenaren van de andere vier ringen die al jaren bij de gevonden voorwerpen liggen. Maar terwijl hun bittere rivaliteit verandert in iets heel anders, dringt zich toch de vraag op of ze banger zijn hun baan te verliezen – of hun hart…

Beth O’Leary is een bekende auteur binnen de wereld van feelgood. Ze is bekend van onder andere The Flat Share (Veel liefs), De roadtrip en Tot snel!. Voor mij was De wake-upcall mijn kennismaking met deze auteur en het smaakt alleszins naar meer want dit is een heerlijke feelgood!

Dit boek heeft alle elementen die een goede feelgood moet hebben: twee fijne, maar heel tegenstrijdige hoofdpersonages, een boeiende achtergrond om het verhaal te vertellen en heel veel humor en chemie. Vanaf de start heb je als lezer een connectie met Izzy en Lucas, ook al zijn ze zo ontzettend verschillend. Net dat maakt het leuk. Ze ergeren zich dood aan elkaar en hoe ze hun werk doen, maar ze kunnen elkaar niet negeren aangezien ze samenwerken aan de check-in van het hotel. Izzy is een echte dromer en gelooft in de magie van de trouwringen, terwijl Lucas de nuchtere down-to-earth aanpak verkiest. In die momenten waarin ze verschillend zijn en elkaar (letterlijk of figuurlijk) in de haren vliegen, zit heel veel humor en chemie.

De vlotte schrijfstijl van O’Leary en de fijne vertaling maken het moeilijk dit boek aan de kant te leggen. Is het heel erg origineel? Niet echt, maar dit verhaal heeft wel alles wat het moet hebben. Daarbovenop leest het vlot en valt er eigenlijk niets op aan te merken. Voor sommige lezers misschien iets te voorspelbaar of ‘vanille’ (te gemiddeld), maar ik heb er enorm van genoten omdat alles wat er gebeurt en wordt verteld, gewoon klopt.

De wake-upcall is de perfecte feelgood voor liefhebbers van de trope haters/enemies to lovers en die bovendien houden van een vlotlezend verhaal met leuke, realistische personages, geschreven met een vlotte pen. Het verhaal is niet heel verrassend, maar leest lekker weg en is het ideale boek als je het te druk hebt voor een ingewikkeld verhaal. Dit is mijn eerste, maar zeker niet het laatste boek dat ik van deze auteur ga lezen!