De prins van toorn

De prins van Toorn – Kerri Maniscalco

Twee zussen. Een koelbloedige moord. En een zoektocht naar de dader die de Hel zelf zal ontketenen.

De prins van Toorn vertelt het verhaal van twee zussen, Vittoria en Emilia. Ze zijn allebei streghe, heksen die in het grootste geheim tussen de mensen leven. Op een dag komt Vittoria niet opdagen als ze moet werken in het familierestaurant en Emilia maakt zich onmiddellijk zorgen. Dit is niks voor haar zus. Ze gaat op onderzoek en vindt het levenloze lichaam van haar zus in het plaatselijke klooster. Daar start een gevaarlijke zoektocht en ontmoet ze ook Toorn, een van de zeven prinsen van Hel. Welk geheim houdt hij verborgen? En kan ze met een prins van Hel samenwerken? Maar vooral: vindt ze de moordenaar van haar zus?

De prins van Toorn is een echte hype op TikTok. Ik lees zelden boeken in het Engels dus ik was heel blij om te zien dat Boekerij dit boek ging vertalen. De uitgave is prachtig! Paarse sprayed edges met een bloemenpatroon, prachtige dustjacket met mooie binnenkant en een schitterende naked cover onder de jacket. Alleen al de vormgeving maakt van dit boek een exemplaar om in huis te hebben.

Tijdens het lezen merkte ik dat ik af en toe moeite had met de specifieke woordenschat die Maniscalco gebruikt in deze fantasywereld. Dat het verhaal zich afspeelt in Italië en de roots van de auteur dragen hier uiteraard aan bij, maar als je dit als lezer een beetje kan loslaten, is het een heel spannend verhaal dat je in de ban houdt.

Ik heb enorm genoten van Emilia want ze is een geweldig hoofdpersonage. Je krijgt een heel gedetailleerde kijk in haar hoofd waardoor je met haar meeleeft en mee op tocht gaat om de moordenaar van Vittoria te vinden. En dan is er natuurlijk nog Toorn. Een beetje clichématig neergezet, net als de relatie tussen Toorn en Emilia, maar toch heel leuk. Emilia is opgegroeid met het idee dat ze prinsen van Hel koste wat het kost moet mijden, maar ze kan niet anders dan met hem samenwerken. De chemie tussen hen vormt samen met de haat en moeilijke vertrouwensband voor een boeiende relatie die doorheen het verhaal pieken en dalen kent.

De prins van Toorn is een fantasy boordevol spanning, mysterie en geheimen. De wereld is zeer goed vormgegeven, al kan de gekozen taal af en toe een barrière vormen. De band tussen Emilia en Toorn voegt een extra toets toe aan het verhaal, met af en toe wat clichés. Na het einde kan je als lezer niet wachten om het tweede deel te gaan lezen. Dat verschijnt trouwens in september 2023!