De nepvampier – Sophia Drenth (Blogtour)

De Nepvampier

Welkom in de wereld van Vladimir van Rotenbeck, een jonge vampier met een groot probleem. Zodra hij bloed drinkt, krijgt hij last van zijn darmen, pukkels in zijn gezicht en wordt hij verschrikkelijk ziek. Iedereen lacht hem uit en voor de familie is hij een schande. Hij zoekt naar een manier om de eer te herstellen en tijdens die speurtocht komt hij Naswikka tegen. Ze is een waarzegmeisje en vertelt hem dat hij goed op moet letten. Er dreigt namelijk gevaar, vele malen groter dan het probleem van jeuk en puisten. Er is namelijk een vampierjager op pad die alle vampiers wil uitroeien. Kan Vladimir hem tegenhouden en terug een held worden?

Aan iedereen die een FANTASTISCH jeugdboek zoekt: stop met zoeken! De nepvampier zorgt voor avontuur, humor en spanning en garandeert leesplezier voor jong en oud.

De auteur verdient zonder twijfel complimenten voor de originaliteit van het verhaal. Vampieren moeten niet altijd eng zijn en Drenth laat zien dat ze ook op een andere manier een rol kunnen spelen in verhalen, namelijk de hoofdrol. Vladimir is geboren voor de rol en neemt de jonge (en oudere) lezer mee in een spannend avontuur. Enerzijds is er de spanning van het zoeken naar de vampierjager én het vinden van een oplossing voor Vladimirs probleem, maar ook emoties krijgen een plekje in het verhaal. Naast het avontuur natuurlijk want de zoektocht van Vladimir naar een medicijn voor zijn ‘bloedallergie’ loopt niet van een leien dakje….

Een andere rode draad is humor. Ik heb meermaals hardop gelachen en kon niet anders dan het boek dichtslaan met een glimlach op mijn gezicht. Als je even een dipje hebt, helpt Vladimir je er zonder twijfel weer bovenop! Het leuke nieuws voor lezers die genoten hebben van dit boek: dit zou deel één moeten zijn in een serie… 😉

Kinderen gaan zonder twijfel genieten van dit avontuur van Vladimir van Rotenbeck. Het zit boordevol humor én spanning, heeft een mooi evenwicht qua verhaallijn en plottwists en vooral: het verveelt geen seconde. Het boek is perfect geschikt om zelf of samen te lezen en ik beloof dat ook de volwassenen zullen genieten van de fratsen van de kleine vampier!