De fout – Elle Kennedy (Lisa)

De fout

De Fout is deel 2 in de Off campus-serie. De serie volgt een groep ijshockeyspelers aan de universiteit. Elk deel volgt een andere speler in zijn zoektocht naar de liefde. De delen zijn individueel van elkaar te lezen, maar ik zou aanraden om deel één te lezen om de complete leeservaring mee te krijgen.

In dit deel volgen we Logan, een student die stiekem verliefd is op de vriendin van zijn beste vriend Graham. De lezers die deel 1 van de Off campus-serie hebben gelezen, kennen deze twee beter als Graham en Hannah, de protagonisten in de Deal. Logan probeert Hannah te ontlopen door veel te feesten en veel meisjes te versieren.                                                                                                                                                          Op een avond staat hij helemaal niet voor de deur van een feestje, maar voor de deur van Grace. Grace is een eerstejaarsstudent die zich graag afzijdig houdt van de feestjes. De twee kunnen het al snel goed met elkaar vinden. Ze hebben een hoge fysieke aantrekkingskracht. Logan verpest het echter door te zeggen dat hij  verliefd is op een ander meisje. Zodra hij dit heeft gezegd, beseft hij zijn fout en wil hij het goedmaken. Grace wil geen tweede keus zijn en is niet zo snel om Logan zijn fout te vergeven. Vinden deze twee elkaar nog terug of is het hiervoor te laat?

Elle Kennedy geeft de lezers  wat ze willen. Een new adult roman die op momenten grenst aan erotica. Ik moet toegeven dat het soms wel deugd kan doen om een boek te lezen waar je gewoon je verstand op nul kan zetten. Voor mij zijn dit soort verhalen de oplossing wanneer je de motivatie om te lezen een beetje verliest.
De fout vindt een goede balans tussen de erotica en de verhaallijn, waardoor je als lezer toch geboeid blijft. De wisseling van perspectief zorgt ervoor dat we ons in allebei de protagonisten kunnen inleven. Er zijn wel momenten dat ik de neiging had om naar ze te schreeuwen voor de domme dingen die ze tegen elkaar zeiden. Ben ik de enige die soms die impuls heeft? Het was ook leuk dat oude bekenden van deel één een comeback maken. Hierdoor kregen we een sneak peak in wat er gebeurt met Graham en Hannah nadat deel 1 is afgelopen. Volgens Goodreads komen er nog twee delen aan. In deze delen volg je het verhaal van ijshockeyspelers Dean en Tucker.

Het mag dan misschien niet de meest hoogstaande literatuur zijn, maar ik zit klaar wanneer deel drie uitkomt 😉