Boyfriend Material

Boyfriend Material – Alexis Hall (Lore)

In Boyfriend material van Alexis Hall leren we Luc O’Donnell kennen. Luc is de zoon van twee wereldberoemde rocksterren en heeft veel vaker dan hij zou willen een camera op hem gericht. Uiteraard zijn de mensen van de pers er geweldig in Luc op de meest onverwachte momenten op beeld te zetten en alles voor hem om zeep te helpen.

Om zijn reputatie wat op te krikken en zijn job niet te verliezen gaat Luc op zoek naar het perfecte nepvriendje. Helaas gaat die zoektocht niet zo vlot als hij zou willen, tot zijn beste vriendin zich er mee moeit en een date opzet met Oliver, een bijzonder knappe advocaat die nog nooit iets heeft uitgestoken en dus de perfecte man is om zijn beeld in de media wat op te krikken. Ze maken een deal en besluiten deze neprelatie een kans te geven. Hoelang de twee mannen dit toneelspel volhouden is nog maar de vraag.

De cover geeft een mooi basisbeeld van het boek. We weten dat het over twee mannen gaat, en de cartoons geven perfect weer hoe Luc en Oliver in het boek beschreven worden. De kleuren staan voor de vlag van Engeland en ook de tekeningen in de cover zijn duidelijk bedoeld om Londen aan te geven. De korte inhoud geeft een mooi beeld van de inhoud van het boek. Ik miste op de cover nog een kleine hint naar het verhaal zelf.

Het begin van het boek vond ik persoonlijk moeilijk te volgen, maar zodra je wat meer in het boek duikt begrijp ik wel waarom ze zo gestart zijn. Met dit begin krijg je een duidelijk beeld van hoe Luc is in die periode van zijn leven. Het boek gaat vlot vooruit doordat de personages heel wat meemaken en alles ook duidelijk verteld wordt. De personages maken een heleboel emoties mee en af en toe ook een emotionele crisis en ook deze mogen we mee maken. Het is niet enkel rozengeur en maneschijn. Dat zorgt er voor dat het boek geloofwaardig blijft.

Wat ik heel mooi vind is de band die Luc heeft met zijn vrienden. Wanneer alles goed gaat horen ze elkaar niet zo veel, maar als iemand van de groep hulp nodig heeft of emotionele steun, dan zijn ze er altijd voor elkaar. Een prachtige hechte vriendschap!

Ik miste enkel nog een epiloog. Ik had graag nog wat meer geweten over hoe het nu verder gaat met Oliver en Luc.

Het boek is een mengeling van verschillende emoties en onderwerpen, een echte must read! Het is soms even wennen aan bepaalde dingen zoals Luc zijn humor en twee vrienden met dezelfde voor- en familienaam en dan nog eens met elkaar getrouwd zijn. Dit zorgt ervoor dat het boek dat leuke extraatje heeft.

Ben jij ook benieuwd geworden naar Luc zijn vreemde humor en de knappe advocaat? Het boek is beschikbaar, dus ga ervoor!