Blind getrouwd – Laura Van Dyck

Blind getrouwd

Mei heeft het niet gemakkelijk: ze is net gedumpt, krijgt haar huis niet op orde en op het werk voelt alles aan alsof ze overal net dat tikkeltje tekortschiet. Wanneer ze besluit haar huis onder handen te nemen, vindt ze een pak orakelkaarten terug die ze ooit van haar vader kreeg. Ze besluit zichzelf op te peppen door een kaart te trekken, zonder er al te veel geloof aan te hechten, maar de gebeurtenissen die vanaf dan op haar pad komen, zijn te toevallig. De kaarten lijken een boodschap te hebben. Wanneer ze een mail krijgt van een huwelijksbureau weet ze even niet waar ze het heeft. Zou de kaart van de liefde dit bedoelen? Haar beste vriendin Astra geeft haar een duwtje in de juiste richting en voor ze het goed en wel beseft, is ze ingeschreven en gaat ze trouwen met een man die ze nog nooit heeft ontmoet…

Laura Van Dyck brengt met Blind getrouw een grappige, romantische en toch realistische feelgood tot bij de lezer. Vanaf het begin van het verhaal sluit je hoofdpersonage Mei in het hart. Ze staat met haar twee voeten op de grond (of doet toch haar best), neemt haar werk als muzieklerares serieus en gaat op een zachte manier om met de kinderen. Ook de relaties met haar collega’s en de druk die ze ervaart, worden mooi geschetst door Van Dyck. Door de vlotte, alledaagse schrijfstijl kruipt de lezer volledig in het hoofd van Mei en beleef je alles met haar mee. Hoewel ze probeert realistisch te blijven, houdt ze toch van romantiek en droomt ze van haar prins op het witte paard.

Dankzij Mei blijft het boek het hele verhaal lang dicht bij de lezer en raak je de feeling met het verhaal niet kwijt. Je lacht, geniet en leeft mee met wat er op haar pad komt, ook als dat de liefde is… Van Dyck laat niet enkel Mei aan het woord, maar ook de man met wie ze blind gaat trouwen krijgt een stem. Hierdoor volg je het verhaal vanuit twee perspectieven en krijg je meer informatie dan Mei zelf krijgt. Dit maakt dat je net iets minder connectie krijgt met haar, maar wel meer met de rest van de personages, wat dit verhaal zeker ten goede komt.

De sfeer en emoties die Van Dyck op papier weet te vangen, komen tot leven en zorgen ervoor dat het verhaal niet droog op het papier blijft staan. Je leeft met Mei naar haar huwelijk toe en ook alle gebeurtenissen daarna raken de lezer persoonlijk. De liefdevolle, romantische, maar ook zeker gênante en minder romantische situaties komen aan bod en dat maakt van dit boek een ultieme feelgood die elke liefhebber zal doen smelten!