Blijf bij mij – Emma Anna

Voor iedereen die het gemist heeft, schreeuw ik het graag nog een keer van de daken. Vorig jaar verscheen bij uitgeverij Dutch Venture Publishing Kom naar huis van Emma Anna, het eerste deel in een duologie. Ik was enorm onder de indruk van het verhaal van Hannah en Luc en sloot beide personages meteen in mijn hart. En nu is er Blijf bij mij, het vervolg en tweede verhaal over deze twee fantastische karakters.

Hannah probeert haar leven zonder Luc terug op te nemen, maar dat blijkt moeilijker dan verwacht. Ze houdt nog steeds enorm veel van de knappe, charmante Luc, maar de dingen die hij geheim heeft gehouden voor haar hebben haar enorm gekwetst. Toch slaagt Hannah erin een nieuwe baan te vinden, te focussen op haar vrienden en werkt ze hard aan zichzelf door therapie. Plots komt ze Luc terug tegen en komt het verlangen naar een leven met hem in alle hevigheid terug. Maar dat wordt allesbehalve eenvoudig, want Luc staat op het punt om vader te worden… Kunnen Luc en Hannah ondanks alles toch samen gelukkig worden? Of heeft het leven iets anders in petto?

Wat een prachtig boek is Blijf bij mij. Ik mocht het al proeflezen voor de auteur, maar ik heb het met veel plezier opnieuw gelezen en er minstens zo hard van genoten! Na boek één was ik erg onder de indruk van de veerkracht van personage Hannah. Ze heeft verschrikkelijke dingen meegemaakt (dat lees je in Kom naar huis), maar ze heeft de kracht om aan haar toekomst te werken en te starten met therapie om zo haar leven terug op de rails te krijgen. De impact van zoiets is enorm, maar de manier waarop Hannah ermee omgaat en zowel tegenslag als verbetering ervaart, wordt zo realistisch weergeven door Emma Anna en de lezer krijgt opnieuw alle gevoelens van Hannah keihard binnen.

Ook de verhaallijn van Luc komt opnieuw sterk naar voren en de afwisseling tussen Hannah en Luc zorgt ervoor dat de lezer het verhaal telkens vanuit twee standpunten bekijkt. Dit komt het verhaal zeker ten goede en maakt dat elke situatie dubbel zo hard binnenkomt. Je leeft zo hard mee met zowel Luc als Hannah en ik vind het werkelijk hartverscheurend en hartverwarmend tegelijk om de twee naar elkaar te zien toegroeien.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe erg ik heb genoten van het verhaal van Luc en Hannah en heb het boek met een glimlach op mijn gezicht dichtgeslagen. Dit zijn zonder twijfel een van de sterkste New Adult-boeken die ik ooit heb mogen lezen en ben er zeker van dat ik het verhaal van Luc en Hannah snel nog eens ga lezen.