Bestemming geluk – Aline van Wijnen (Lore)

Bestemming Geluk

Bestemming geluk gaat over Melanie en Alex. Melanie is een dame, die met een zilveren lepel in de mond geboren is. Haar leven bestaat uit luxe en een knappe man waar ze mee op het punt staat te trouwen. Maar is dat wel wat Melanie wil? Op het moment dat ze naar Duke loopt die haar staat op te wachten aan het altaar, besluit ze dat ze dit helemaal niet wil en neemt ze de benen. Melanie doet iedereen schrikken, maar kiest voor haar eigen geluk.

Alex is een koerier die in zijn hele leven heel wat heeft meegemaakt. Wanneer hij Melanie leert kennen, maakt ze wat in hem los. Wanneer Alex Melanies winkel inloopt, voelt hij van alles in zijn borstkas. Alex weet ook dat ze uit heel verschillende werelden komen. Zorgen deze verschillen voor problemen of werken ze zich er samen doorheen?

Op de cover staat een vrouw afgebeeld zittend aan een meer met een glas rode wijn en een lege stoel naast zich. Deze vrouw stelt Melanie voor die altijd wel een glas rode wijn lust. Het meer heeft een speciale betekenis voor haar en de lege stoel stelt duidelijk de lege plaats van een man in haar leven voor. Ik denk dat er geen betere cover zou kunnen geweest zijn voor dit boek. De titel Bestemming geluk heeft dan ook niet meer uitleg nodig .

Het boek bestaat uit 40 korte hoofdstukken waardoor het geweldig vlot las. Soms had ik wat moeite om het verhaal te volgen omdat er wat tijdsprongen gemaakt werden. De dagen werden niet altijd volledig afgerond en ook niet aan het begin gestart. Het hoofdstuk begon vaak wanneer er een gebeurtenis zich afspeelde. Het boek verliep wel mooi, maar soms had ik het gevoel dat ik details miste doordat er tijdsprongen werden gemaakt. Deze tijdsprongen zijn geen weken, soms slechts uren, maar toch had ik het gevoel dat er meer in het verhaal zat en niet alles werd verteld.

Aline van Wijnen vertelt een heel mooi verhaal met dit boek. Melanie was niet gelukkig in de verloving waar ze zich aan het begin van het boek in bevond. Melanie had de kracht om er net op tijd de stekker uit te trekken en voor haar eigen geluk te kiezen. Dat is iets wat heel veel mensen in het echte leven niet zouden durven. Ondanks deze pech geeft ze haar vertrouwen in de liefde niet op en staat ze open voor nieuwe avonturen.