Alle controle kwijt

Alle controle kwijt – Amélie Storms

Annelie werkt bij een uitgeverij gespecialiseerd in insectenboeken. Niet meteen haar droombaan, maar wel een goede opstart naar een verdere carrière. Omdat de uitgeverij in slechte papieren zit, is het dringend tijd om te zorgen voor een bestseller. Haar baas heeft daarvoor Marcus gevonden, auteur van boeken over het mysterieuze vlinder-orgasme. Samenwerken met hem verloopt niet zo vlot als ze had gehoopt. Ze moet bizarre dingen doen voor filmpjes die door miljoenen mensen worden bekeken, maar wil ze dat wel? En hoe zit dat met de chemie tussen haar en Marcus?

Dit is een heerlijke novelle! Auteur Amélie Storms heeft een heel originele setting gekozen voor haar verhaal. Natuurlijk scoor je met een verhaal dat zich bij een uitgeverij afspeelt punten bij de echte boekenliefhebbers, maar het is meer dan dat. Ze kiest voor extra originaliteit door de boeken over insecten te noemen, in combinatie met de experimentele reeks waar Annelie aan moet werken met Marcus. Dat zorgt voor hilarische situaties en een verhaal dat veel minder voorspelbaar is dan vele anderen binnen dit genre.

Het is voor sommige lezers misschien een tikkeltje te bizar met momenten, maar Annelie maakt veel goed. Ze is heel realistisch, maar ook heel grappig waardoor ik zelf meermaals heb zitten lachen met de gekke situaties waar ze in terechtkomt. Af en toe is het ook herkenbaar en het zijn die kleine dingen die maken dat je helemaal in het verhaal zit.

De cover is een perfecte match met het verhaal en nodigt zonder twijfel uit tot lezen. Dit alles samen maakt van Alle controle kwijt een absolute mustread voor de fans van feelgood. Het is zeer geschikt als je iets minder tijd hebt dankzij het beperkt aantal bladzijden. Desondanks voelt het als een volwaardig verhaal, zonder dat het te gehaast wordt verteld.

Alle controle kwijt is een novelle die opvalt door de prachtige cover en de grappige, originele inhoud. Ik ben fan van Amélie Storms en ben heel benieuwd naar wat ze nog in petto heeft voor ons!