Wie er breekt – Laura Lippman (Lore)

Wanneer Polly en Adam elkaar ontmoeten in de lokale bar van het stadje Belleville zijn ze alle twee op doorreis. Dat is tenminste hun plan, beiden blijven ze echter wat langer hangen en raken ze verloren in een hartstochtelijke liefde. Toch kunnen ze zich niet ten volle aan elkaar overgeven; er zijn te veel geheimen die tussen de twee tortelduifjes in staan. Wanneer er opeens een dode valt, weten ze niet hoe goed ze elkaar echt kunnen vertrouwen. Ze zijn inmiddels zo verweven in een web van leugens, maar toch kunnen ze elkaar de rug niet toekeren. Geven ze toe aan de liefde of kan er toch iemand zich lostrekken en gaan ze ieder hun eigen weg?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld ben door dit boek. Misschien had ik wat te hoge verwachtingen of heb ik de korte inhoud niet goed gelezen, ik weet het niet maar ik had meer verwacht. Wanneer ik de korte inhoud las had ik een romantisch boek verwacht met een stukje spanning door de vermelding dat er een slachtoffer zou vallen in het boek. Het boek blijkt eerder een spannende thriller te zijn met slechts een heel klein beetje romantiek. De nadruk van de korte inhoud en de nadruk van het boek liggen niet op hetzelfde onderwerp.

De cover is heel mooi en mysterieus en als er een woord is dat bij dit boek past is het wel mysterieus dus hier slaagt men de nagel op de kop. Ik vond het verhaal wel zeer ingewikkeld. Er waren heel veel verschillende personages aan het woord en het werd na een tijd heel moeilijk om nog bij te houden wie wie was waardoor ik soms het gevoel had dat er wat structuur ontbrak in het boek. Het boek is wel heel goed geschreven. Dankzij de aangename schrijfstijl las het zeer vlot weg.Het was een zeer zware maar hele mooie verhaallijn met onverwachte wendingen. Een zeer spannend verhaal waarbij je op het puntje van je stoel aan het lezen was.

Naar het einde toe werd het verhaal nog spannender en het boek heeft een einde om U tegen te zeggen, ik zag het totaal niet aankomen. Wat ik ook zeer goed vond, is dat het boek een epiloog heeft. Dat is iets wat ik steeds mis wanneer dit hoofdstuk niet aanwezig is. Dit zorgt er voor dat het boek ook mooi is afgerond. Heerlijk!

Ondanks bepaalde elementen ben ik blij dat ik het boek gelezen heb. De verhaallijn was super, maar de structuur wat minder. Zo heeft elk boek zijn voor- en nadelen.

Een recensie is iets heel persoonlijk. Het kan dat ik dit boek wat teleurstellend vond maar dat betekent niet dat jij het niet fantastisch kan vinden! Als je het boek gelezen hebt laat dan zeker weten wat jij er van vindt!