The idea of you

The idea of you – Robinne Lee

The idea of you

Voor de media is Hayes Campbell de ster van een waanzinnig populaire Britse boyband. Voor zijn fans is hij de ondeugende en vriendelijke frontman wiens kuiltjes en extravagante kledingstijl hen gek maken. Voor Solène Marchard is hij gewoon een knap gezicht op de poster in de kamer van haar puberdochter. Tot een toevallige ontmoeting hen samenbrengt. De aantrekkingskracht is enorm, de chemie elektrisch. De affaire is Solène’s geheim, maar voor hoe lang?

Robinne Lee, auteur van The idea of you, is zelf actrice, producer en auteur. Geen verrassing dus dat ze de wereld van de glitter en de glamour erg goed kent en haar verhaal baseert op de mooie en minder mooie kanten van een leven als bekende ster.

Het verhaal van Solène begint aanvankelijk vrij rustig. Als lezer maak je kennis met haar en haar ex-man en haar dochter, die erg veel voor haar betekent. Wanneer ze Hayes voor het eerst toevallig ontmoet tijdens een meet and greet die haar ex-man voor hun dochter heeft geregeld, slaat de vonk meteen over en weet je meteen waar het verhaal naartoe zal gaan. De verhouding tussen Hayes en Solène is in eerste instantie klein en eerder beperkt, maar wordt al snel zo groot dat het moeilijk geheim te houden valt. Zeker met een ster als Hayes in de buurt.

Het is jammer dat er weinig andere elementen in het verhaal aan bod komen. Buiten wat korte informatie over Solènes job (ze werkt in de kunstbranche) is het al liefde, geheime ontmoetingen en seks wat de klok slaat. Ook de ex-man van Solène en hun dochter krijgen een eerder kleine rol. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar dat geeft de lezer soms het gevoel dat het boek zonder problemen 100 bladzijden korten had kunnen zijn. Lee vertelt regelmatig hetzelfde, maar in andere woorden, waardoor je van date naar date en afspraakje naar afspraakje leest.

De schrijfstijl en vertaling zijn vlot waardoor je door het verhaal vliegt, ondanks dat het niet per se uitblinkt in originaliteit of onverwachte wendingen. Toch merkte ik dat ik erg begaan was met de personages en graag verder wilde lezen. Ondertussen is ook de film verschenen, die je kan kijken via Amazon Prime.

The idea of you is een verhaal dat bol staat van liefde, knappe supersterren en grote geheimen, maar het boek is geen verrassing van formaat. Redelijk voorspelbaar en weinig vernieuwend, maar toch leuk om te lezen en vermakelijk om even de echte wereld rondom je te vergeten. Perfecte kost voor aan het zwembad of tijdens een drukke periode!