Sterrenregen – Sylvia van Driessche

Stella ontmoet Alexander dit keer in zijn stad: Londen. Ze zijn enorm blij dat ze samen in Londen zijn, maar Alexander heeft het erg druk met Up!, waardoor hij niet zoveel tijd heeft voor Stella. Ze proberen hun relatie buiten de media te houden om het makkelijk te houden voor Stella en natuurlijk voor de fans van Alexander. Wanneer ze na een feestje samen worden gefotografeerd, barst de bom los. Hoe zijn ze erachter gekomen dat het Stella is op die foto? En hoe krijgt ze in hemelsnaam de paparazzi van zich afgeschud?

Toegegeven; na boek één ben ik onmiddellijk doorgegaan met boek twee. Ik zat helemaal in het verhaal en leefde sterk mee met Stella (en was helemaal weg van Alexander natuurlijk!). Daarnaast was ik vooral benieuwd of hun relatie stand zou houden.

Het leukste aan dit boek zijn zonder twijfel de sappige roddels die de ronde doen over Alexander en de geheime feestjes die zwaar uit de hand lopen. Het dramagehalte en de showbizzfactor vond ik heerlijk en zorgde ervoor dat ik heel erg ontspannen was tijdens en na het lezen van het boek. Het is perfect om tijdens een drukke periode vast te nemen en even alles om je heen te vergeten en je terug te trekken in fijn gezelschap.

Van Driessche blijft tonen dat ze zich perfect kan inleven in de leefwereld van jongeren. Stella zoekt namelijk hard naar wie ze is, waar ze goed in is en probeert zichzelf op verschillende manier te ontdekken. De impulsieve beslissingen die daarbij horen zijn grappig, maar toch realistisch en het eeuwig twijfelen of alles wat je doet goed is, blijft herkenbaar. Ook ontdekt Stella in dit boek de gevaarlijke en minder leuke kanten van beroemd zijn. Dit is een fijne toevoeging aan de verhaallijnen binnen de reeks. De bekendheid van Alexander zet namelijk heel veel druk op hun relatie en het is absoluut niet gemakkelijk om achterna gezeten te worden door de pers.

Daarnaast wordt de vriendschapsband tussen Stella en haar bestie ook sterker door de problemen die het leven met zich meebrengt. Wat er precies allemaal gebeurt, kan je best zelf ontdekken door het boek te lezen, maar ik vind het heel belangrijk dat moeilijke thema’s ook aan bod komen in boeken voor jongeren. Hoewel je het misschien niet verwacht in dit boek, gezien de luchtige verhaallijn over beroemdheid en liefde, slaagt de auteur erin het boek veel meer mee te geven dan enkel die oppervlakkigheid.

Of je het nu toe wil geven of niet, iedereen houdt stiekem wel eens van een boek vol liefde, liefde en nog eens liefde. Gooi daar nog vriendschap en paparazzi bij, enkele stoere en knappe jongens en je ideale cocktail is klaar!