Sterre partygirl

Sterre, partygirl! – Jette Schröder

Sterre en haar beste vriendin Yfke stellen zichzelf kandidaat voor de feestcommissie van hun middelbare school zodat ze mee het jaarlijkse schoolfeest mogen organiseren. De afgelopen jaren was de opkomst op het jaarlijkse schoolfeest magertjes, dus de twee vriendinnen zijn vastbesloten om er samen met de rest van het team een knaleditie van te maken! Wekenlang zijn ze druk bezig met de voorbereidingen en dankzij een geniale ingeving komt er een geweldige surprise-act: Joey. Hij is de winnaar van Teen Idol, enorm populair op TikTok en heel erg knap. En dan is er nog Thijs, de beste vriend van Sterre, maar volgens Yfke is hij smoorverliefd op haar. Krijgt Sterre alles op orde voor het schoolfeest én in haar liefdesleven?

Ik las eerder Daisy in love, het eerste deel in deze BFF-reeks. Dat was een leuk boekje voor tussendoor met veel potentieel, maar dit tweede deel vond ik veel vermakelijker en leuker!

In Sterre, partygirl! voert drama het hoogste woord! Lekker veel drama rond jongens, zoals de bekende Joey en natuurlijk ook over Thijs en ik ben er honderd procent zeker van dat meiden vanaf ongeveer tien jaar hier ontzettend van gaan genieten. Dit zou exact het soort boek zijn dat ik op die leeftijd had willen lezen. De nadruk ligt misschien net iets te vaak op BN’er Joey, waardoor andere verhaallijnen misschien niet de aandacht krijgen die ze verdienen, maar dat is wat mij betreft ook meteen het enige minpuntje van dit boek!

Door de vele gebeurtenissen die het verhaal rijk is en de heerlijke, vlotte schrijfstijl van Schröder leest dit boek als een trein. Het tempo ligt heel erg hoog, maar dat mag voor deze doelgroep zeker wel want het verhaal heeft daardoor een fijn verloop en je leest het boek in geen tijd uit. Ik begon er op een avond in in bed om iets luchtigs te kunnen lezen en ik las hem bijna in één ruk uit. Ik ben zeker niet de doelgroep, maar toch heb ik er heel erg van genoten!

Sterre, partygirl! is hét boek om cadeau te doen aan meisjes van een jaar of 10. Met lekker veel drama, liefde en vriendschap is dit het perfecte boek om even van te genieten als je iets luchtigs zoekt. Dankzij Schröders vlotte pen en alle verhaallijnen verveelt het geen moment. Ik ben benieuwd of we binnenkort ook een derde deel mogen verwachten en hoop alleszins van wel!