Pumpkin Spice Latte, With Love

Pumpkin Spice Latte, with love – Sofie Broeckx (Lore)

In Pumpkin Spice Latte, with love mogen we meeleven met Alex en Ben. Het verhaal wordt geschreven vanuit het perspectief van Ben. Ben en Alex zijn twee heel goede vrienden die bezig zijn met hun rechtenstudie en die door corona heel wat tijd met elkaar spenderen. Ben is een heterojongen die ontdekt dat hij zijn beste vriend wel erg leuk vindt, hij weet niet goed wat hij met dit gevoel aan moet en met behulp van zijn beste vriendin leert hij hier mee omgaan. Alex is voor de mannen en is daar ook heel open over. Hoe de twee jongens met al deze gevoelens omgaan en of corona de boel redt of juist niet lezen we in Pumpkin Spice Latte, with love.

Het boek heeft een hele mooie cover. De leuke oranje tint doet denken aan de naam van het boek en geeft wel het vermoeden dat een koffieshop iets met het verhaal te maken heeft. Een pumpkin spice latte is dan ook de favoriete koffie van Alex. Op dit feit na en dat Ben het drankje af en toe maakt vind ik dat dit niet echt een belangrijke rol speelt in het verhaal. Ik denk dat er meer passende titels zouden kunnen zijn voor dit boek. De cover trekt wel enorm aan, maar het verhaal draait echt om de twee jongens en dan vind ik het jammer dat er een meisje op de cover staat en geen man.

Het boek leest enorm vlot! Het is een vrij dik boek maar je vliegt er zo doorheen. Het verhaal bestaat uit maar liefst 44 hoofdstukken en een proloog. De proloog is superhandig, zo weet je meteen goed waar het verhaal over gaat en ben je ook direct mee wanneer de echte hoofdstukken van het boek beginnen. Ik was zo in het verhaal mee dat ik het niet doorhad wanneer ik de laatste pagina gelezen had. Ik had verwacht nog een paar dagen verder te kunnen lezen.

Ik had nog kunnen genieten van een epiloog. Het verhaal is nog niet volledig afgesloten vind ik, ik zou gerust nog meer kunnen lezen. Ik ben steeds benieuwd hoe personages het doen na een aantal maanden of jaren en ook deze nieuwsgierigheid heeft de auteur bij me gewekt.

Het boek gaat over twee mannen die gevoelens voor elkaar hebben, dit is een thema dat ook in deze tijd nog niet door iedereen even veel geaccepteerd wordt en ik ben blij dat dit wel zo is in dit boek! Wat heerlijk om te lezen over personages waarbij dit normaal is en ook gewoon echt oké!

Het verhaal speelt zich voornamelijk af in het jaar 2020 en 2021, de jaren waarin het coronavirus een hele grote rol heeft gespeeld. Ik vond het aangenaam om ook eens te lezen hoe anderen deze toch wel vreemde tijd hebben beleefd. Het virus heeft op vele mensen een verschillende inpakt gehad en ook bij studenten speelde dit een grote rol.

Ben je benieuwd hoe Alex en Ben de coronatijd meemaakten en hoe ze zo dichter naar elkaar toegroeiden? Hoe ze omgaan met heel deze gebeurtenis en hoe ze voor tal van verrassende wendingen komen te staan? Twijfel niet en duik mee in het verhaal!