Het begint met een kus

Het begint met een kus – Kelly Moran (Lore)

Het begint met een kus is het tweede deel van de Redwood Ridge series waarbij het verhaal steeds gaat over één van de drie O’Grady broers. Dit boek gaat over Flynn, hij is dierenarts in de praktijk die hij samen met zijn broers runt. Flynn is al vanaf de geboorte doof en moet daarom heel erg vertrouwen op andere zintuigen. De knappe dierenarts kan gelukkig ook altijd terecht bij zijn assistente, Gabby. Gabby en Flynn kennen elkaar al jaar en dag en zijn altijd beste vrienden geweest. Ook op de werkvloer zijn ze het perfecte team. Flynn heeft echter wel meer en meer moeite om zijn hartslag in Gaby’s buurt onder controle te houden. En zoals gedacht zorgen de matchmakers van het dorp voor verschillende leuke wendingen.

Het verhaal vertelt heel mooi de speciale band die Gaby en Flynn als sinds ze samen op school zaten hebben. Je voelt onmiddellijk die band in de geschreven woorden. Zowel in hun privé als tijdens de werkuren voel je de spanning van de bladzijden af spatten. Helaas zijn ook de beide personages onzeker waardoor ze zichzelf martelen met al hun gevoelens voor zich te houden.

Die cover! Kan iedereen het even met me eens zijn hoe geweldig die cover is? Hij straalt liefde, enthousiasme, geluk, vertrouwen en vriendschap uit. Dat is dan ook waar heel dit boek over gaat. Ze hebben de foto zo kunnen nemen dat al die gevoelens van het boek hierop weergegeven zijn. Eén enkel aspect kan ik er niet op weervinden en dat is verdriet. Want ook hier kan er wel al eens een traantje vloeien.

Moran vertelt het verhaal zo goed dat je alle emoties meevoelt tot in je hart. Je gaat er zo in mee dat je mee zit te beven tijdens de spannende stukken, dat je mee lacht tijdens de geluksmomenten en dat je mee boos bent als ze niet de juiste kant op gaan. Ik heb meermaals gevloekt; ‘wat doe je nu?’

Ik vind deze serie ook heel interessant om dat extraatje achter de schermen bij de dierenartsen mee te kunnen krijgen. Ook in dit tweede deel mochten we mee op consultatie, we mochten zelfs mee op huisbezoek. Al deze kleine extraatjes zorgen dat dit boek een topper is geworden.

Heb je zin om in de zetel te hangen en volledig weg te kruipen in een boek? Ben je ook weg van speciale extra tintjes zoals hoe mensen die niet kunnen horen zich in het dagelijkse leven redden en heb je zin om mee in het zadel te kruipen bij deze knappe dierenartsen? Dan is dit jouw topper!