Pretty Boy – Ingrid Oonincx (Lore)

Als Hannah de geheimzinnige Jack ontmoet denkt ze dat ze de man van haar leven gevonden heeft. Als er in hun omgeving een kind vermist wordt, doet hij heel raar. Hannah zit met veel vragen. Waarom vertelt hij nooit iets over zijn jeugd in Canada? Wie is Jack nu echt? Is hij wie hij zegt te zijn? Hannah had alle vertrouwen in Jack, maar nu begint ze zo stillaan toch haar twijfels te krijgen. Als dan ook nog hun eigen zoon verdwijnt en Hannah er helemaal alleen voor staat, weet ze niet meer wat te doen. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, komt Hannah voor nog wat meer verrassingen te staan.

Wat een mysterieuze cover! De persoon op de cover lijkt tot diep in je ziel te kijken. Hij staart je aan met een blik die zegt dat hij alles over je weet. De cover is zeer gepast voor het boek want het zit vol mysterie en laat je niet zomaar los.

Het las ook ontzettend vlot. De hoofdstukken zijn tamelijk lang, maar deze zijn nog onderverdeeld wat het lezen aangenamer maakt. In het boek gebeuren meerdere gruwelijke dingen maar de schrijfster heeft deze zo verwoord dat je geen nachtmerries krijgt, maar dat het boek je toch naar meer doet smachten. Ik kon het boek niet neerleggen, ik wou meer te weten komen. Tijdens het lezen heb ik zelf mee gezocht naar antwoorden.

Het boek had een echte cliffhanger, ik vloekte zo hard. Ik kon wel smeken om nog wat extra pagina’s. Het boek is een echte aanrader voor iedereen die gek is op boeken vol spanning en mysterie. Je gaat je ogen nog opentrekken. Ingrid bleef me verbazen met alle kanten die ze het boek liet opgaan.