Op gevoel – Lisette Jonkman (Lisa)

Ferdi en Abby zijn elk hun eigen weg opgegaan. Ferdi probeert zijn gedachten te verzetten, door zich op zijn studie te storten. Hij komt er echter al snel achter wat een grote fout hij heeft gemaakt, toen hij Abby liet gaan. Abby probeert in Dubai haar professionele modellencarrière van de grond te krijgen. Eenmaal terug in Nederland wil ze koste wat het kost Ferdi vermijden. Dit drijft haar dan weer in de open armen van haar gewelddadige ex Tom. Ze ziet haar relatie met Ferdi als iets van het verleden. Al denkt Ferdi hier waarschijnlijk anders over.

Met Op gevoel komt de Onbreekbaar-serie officieel tot een einde. Dit wil ook zeggen dat mijn recensies voor de hele serie is terug te vinden bij Valeries Boekenwereld.

Ik heb met veel plezier het liefdesverhaal van Abby en Ferdi gevolgd. Doordat Abby en Ferdi een groot deel van de roman uit elkaar zijn, leren we ze als lezer nog wat beter kennen als individu. Ferdi probeert met afleiding zijn liefdesverdriet te bedwingen. Al komt hij er al snel achter dat hij Abby niet vergeet door met andere meisjes de koffer in te duiken. Abby leert in Dubai de negatieve kanten kennen van het modellenwereldje. Zo wordt haar een contractverlenging beloofd in ruil voor seksuele gunsten en wordt ze onder enorme druk gezet om af te vallen.

Naar mijn gevoel zijn zowel Abby en Ferdi allebei voor een groot deel volwassen geworden in dit boek. Ze worden met moeilijkheden geconfronteerd, moeten nadenken over wat ze nu echt willen en wat ze hier voor over hebben. Lisette Jonkman is er in geslaagd om deze trilogie op een bevredigende manier af te ronden. Ons koppel heeft doorheen de trilogie heel wat drama moeten doorstaan. Dit maakt het natuurlijk des te bevredigender als het uiteindelijk goed komt…

Ik houd alvast de toekomstige boeken van Lisette Jonkman in de gaten, als ik nood heb aan wat lichtere lectuur.