Onze eerste zomer samen – Sandra J. Paul

Mila werkt tijdens de zomer voor haar vaders autoverhuurbedrijf op de luchthaven van hun plaatselijke stadje. Daar komt ze na jaren Daniel terug tegen. Ze hebben samen op school gezeten en Daniel heeft Mila’s hulp nodig. Hij moet dringend naar het plaatselijke ziekenhuis omdat zijn vader daar op sterven ligt. Maar een hevige zomerstorm teistert de stad waardoor Mila eigenlijk geen auto’s mag verhuren wegens het grote risico. Toch kan ze het niet over haar hart krijgen Daniel in de steek te laten. Ze besluit zelf met hem naar het ziekenhuis te rijden, maar onderweg krijgen ze een ongeluk. Wanneer Daniel ontwaakt, blijkt hij op een bijzonder domein te zijn dat onder leiding staat van de duistere Dominic. Daniel krijgt minuut na minuut meer het gevoel in een sekte te zitten… Hoe geraakt hij daar weg voor het te laat is?

Ja jongens, wat een rollercoaster. Onze eerste zomer samen is een YA-novelle van Sandra J. Paul die op dit moment exclusief te verkrijgen is bij Standaard Boekhandel voor maar €9,99 (en ze verzenden uiteraard ook naar Nederland. Of je koopt het boek bij Hamley zelf, natuurlijk!). Voor maar tien euro kan je natuurlijk niet gefopt zijn, maar dit boek is het meer dan waard!

Het is zonder twijfel het meest duistere boek van Sandra J. Paul dat er is. Het is zo krachtig en to the point dat het vanaf het begin onder je huid gaat zitten. Daardoor wordt het op vele stukken zelfs eng en bezorgde het me meermaals rillingen tijdens het lezen. De lezers die Sandra J. Paul kennen als auteur weten dat ze fantastische, spannende verhalen kan neerzetten, maar dit is nog iets helemaal anders. Het kruipt in je hoofd en laat je niet los.

Dankzij het wisselende perspectief, waardoor je zowel vanuit Daniel, Mila als Dominic leest, krijg je een heel compleet beeld over de gedachtes, motieven en drijfveren van elk karakter. Dat maakt dat je zo in het verhaal wordt gezogen dat je het boek in één ruk moet uitlezen. Vooral Dominic is een angstaanjagend personage, hij bezorgde me letterlijk de rillingen.

Onze eerste zomer samen lijkt misschien dun, maar daardoor is er geen woord te veel en zit je van begin tot einde volledig in het verhaal. Je wordt door Daniel, Mila en Dominic volledig meegesleurd in een rollercoaster! Door de licht paranormale elementen, het wisselend perspectief en de spannende ontknoping, die een extra laag krijgt door het ‘speciale’ einde (wie het leest, zal me begrijpen…) is het een boek dat je gelezen moet hebben!