Mr. Stone – Lis L.

Mr. Stone

Pilar heeft een dramatische situatie meegemaakt met haar ex-vriend en besluit van Miami naar Seattle te verhuizen om alles achter zich te laten. Daarbovenop wil ze een betere versie worden van zichzelf en besluit ze iets te gaan doen wat niemand van haar verwacht: schaatsen. Dat loopt helaas niet zo vlot als verwacht, maar dankzij de tussenkomst van Logan Stone kan ze een harde aanvaring met het ijs onder haar voeten voorkomen. Net als Pilar draagt ook Logan een zwaar verleden met zich mee. Toch raken beiden steeds meer tot elkaar aangetrokken. Maar wat doe je als je verliefd wordt op een man wiens hart aan een ander toebehoort?

Lis L(ucassen) kan je als lezer kennen van andere romans, zoals Grenzeloos en sinds kort ook van Misverstand in de middle of nowhere (uitgegeven door Zomer&Keuning). Dit keer heeft ze iets nieuws voor haar lezers: Mr. Stone, waarin we kennismaken met de broers Stone en hun aantrekkelijke charmes (en sexy lichamen!).

Al snel is duidelijk dat dit boek veel meer is dan een sexy tussendoortje. Logan heeft namelijk een zware rugzak mee te dragen en al vroeg in het verhaal blijkt dat dit steeds meer en meer begint door te wegen; Hoe goed hij ook zijn best doet, hij slaagt er niet in het verleden achter zich te laten en de frustraties, maar ook het verdriet laten zich steeds vaker zien. Deze extra diepgang geeft dit boek meerdere lagen waardoor de lezer Logan onmiddellijk in zijn hart sluit en sterk met hem meeleeft. Ook Pilar heeft de nodige bagage dankzij de geschiedenis met haar ex en wordt, net als Logan, enkel menselijker daardoor. Deze geschiedenis maakt van Pilar en Logan echte mensen en prachtige personages.

Logan Stone heeft een aantal knappe broers die in het verhaal ook de revue passeren. Leuk om te weten is dat Lis binnenkort aan boek twee gaat beginnen, dat zal gaan over één van de andere broers. Ze hebben elk hun gelijkenissen qua karakter en uiterlijk, maar ook duidelijk heel wat verschillen. Boek twee zal het verhaal vertellen van Zach en Hazel, waarmee je al even kennismaakt in boek één en waar je meteen ook zeer nieuwsgierig naar wordt. Je voelt meteen dat ze een verleden delen, maar het hoe en wat zijn nog onduidelijk.

De vlotte en vooral humoristische schrijfstijl van Lis L. maakt dat het boek ontzettend vlot wegleest. Daardoor is het boek ook moeilijk weg te leggen. Wat daar zeker ook aan bijdraagt, is het gevoel dat Pilar en Logan ABSOLUUT bij elkaar horen, maar dat soms zelf niet lijken te beseffen. Meermaals zit je in stilte (of luidop natuurlijk) je af te vragen waarom beiden zo koppig voor zich uit zitten te staren, maar ook dat maakt van Mr. Stone het prachtige verhaal dat het is.

Mr. Stone heeft het allemaal: knappe mannen, boeiende verhaallijnen en humor om luidop mee te lachen. Al deze elementen samen vormen een krachtig en prachtig verhaal om met volle teugen van te genieten. Op naar boek twee, Lis!