Missie zorgen opzij

Missie zorgen opzij – Frommelrommel

Frommelrommel kan je kennen van Instagram. In het boekje Missie zorgen opzij vind je op elke bladzijde een quote en/of tekening, meestal rond de thema’s liefde en liefdesverdriet, vriendschap en feesten/alcohol. Maar wat is een frommel?

Frommel (de; m/v/x; meervoud: -s)
1) Een knuffelbaar en lief kattebelletje
2) Een dramatische verwensing in tijden van liefdesverdriet
3) Een brokje zelfrelativering
4) Een goed voornemen. Te beginnen vanaf overmorgen. Of overovermorgen
5) Een motivational quote over eten
6) Een demotivational quote over diëten
7) Het eerste aperitief na een maand tournee minerale

Het is een boekje om elke dag een keer open te slaan en de pagina van de dag te bestuderen. Het tovert op dat moment hopelijk terug een glimlach op je gezicht of geeft je even de bevestiging die je nodig hebt.

Wat mij betreft is Missie zorgen opzij vooral een cadeauboek; leuk om te geven of te krijgen. Dankzij het kleine formaat kan je het makkelijk kwijt op je nachtkastje om zo de ochtend mee te beginnen, of bijvoorbeeld op het toilet want het is ideaal om een keer vluchtig door te bladeren. Vooral het kleurgebruik stemt vrolijk, maar ik ben minder fan van de gekozen thema’s. De quotes en bijdrages die ik wel kan waarderen, gaan vooral over vriendschap of zelfliefde en ik ben heel blij dat die erin staan! Die positieve bekrachtiging of bevestiging is heel fijn om tegen te komen. Maar ook het liefdesverdriet en de alcohol zijn zo aanwezig, dat ik de fijne toon af en toe wel kwijtraak als ik door dit boekje blader. Het had voor mij misschien net iets positiever mogen zijn (of misschien ben ik te braaf en feest ik te weinig…).

Ondertussen heeft Frommelrommel ook een tweede boekje op de markt gebracht: Het kan niet alle dagen feest zijn, waarin ze zich voornamelijk focust op de grote liefde. Ik had het leuker gevonden als Missie zorgen opzij het ‘leuke’ boekje was geworden (gezien de titel en het kleurgebruik) en dat de zwaardere thema’s naar het andere boekje zouden worden verplaatst. Zo krijg je per gemoedstoestand een boekje en kan je op basis van jouw gevoel kiezen wat op dat moment het best bij je past of waar je nood aan hebt. Nu is Missie zorgen opzij een beetje een combinatie.

Zoek je nog een leuk cadeau voor een vriend(in) die houdt van toffe quotes? Dan zit je met Missie zorgen opzij goed, als die vriend(in) houdt van eens stevig feesten en de bijhorende kater, het leven en de liefde!