Kom mee met mij

Kom mee met mij – Kristen Proby (Lore)

In Kom mee met mij leren we Luke en Nathalie kennen. Nathalie is een fotografe die geniet van foto’s maken in de rust en stilte van de ochtendzon. Dit terwijl Luke een grondige hekel heeft aan vrijwel iedereen die een camera op hem richt. Blijkt dat Nathalie niet specifiek op Luke richtte en er helemaal geen boze bedoelingen waren. Maar dat kan Nathalie wel beweren, Luke weet niet of hij haar wel moet vertrouwen. Hij krijgt een speciaal gevoel bij dit meisje, een gevoel dat hij niet meteen weet te plaatsen en hoe hij daarmee om moet gaan. ‘Wie is hij? En waarom reageert hij zo vreemd?’ Dat zijn de vragen die door Nathalies hoofd blijven spoken.

De korte inhoud van Kom mee met mij roept veel vragen en interesse op. Ik was heel benieuwd en wou meteen weer weten. Ook de cover geeft niet veel prijs en voegt alleen maar toe aan de mysterieuze inhoud van het boek. Ik was heel nieuwsgierig en ben dan ook meteen beginnen lezen.

Het verhaal is ontzettend vlot geschreven waardoor je door de pagina’s heen vliegt. Het boek gaat in een vrij snel tempo waardoor je in deze 350 bladzijden heel veel mee krijgt, maar op een luchtige manier. Het is geen zware literatuur waardoor je alle gebeurtenissen wel goed kunt plaatsen.

Er komen verschillende thema’s aan bod zoals vriendschap, liefde, vertrouwen, verantwoordelijkheid, verdriet, empathie, spijt en nog zoveel meer. Het boek is zo intens geschreven dat je alles meevoelt en meebeleeft met de personages.

Kom mee met mij is het eerste deel van de ‘Met mij’- serie. Ik kan alvast niet wachten op deel 2. In dit tweede deel gaan we mee met Jules en Nate die in Kom mee met mij al even hun entree maakten. Jules is Nathalie haar beste vriendin, haar ken je na het lezen van dit boek al een beetje. Ik kijk er alvast naar uit om ook over hen meer te lezen. En uiteraard hoop ik nog een glimp op te vangen van hoe Nathalie en Luke het verder doen.