Knus - Catana Comics

Knus – Catana Comics

Knus - Catana Comics
Illustrator: Catana

Catana Chetwynd is een autodidactische traditionele illustrator en de enthousiaste auteur van Catana Comics. Ik volg haar al een hele tijd via Instagram omdat haar cartoons vaak heel erg herkenbaar zijn. Ze gebruikt situaties uit het dagelijkse leven en over verschillende thema’s heen. In Knus bundelt ze vijftig cartoons met als overkoepelende thema de liefde tussen haar en haar vriend. Ze gebruikt niet alleen de cheesy, schattige momenten in haar cartoons, maar ook humor speelt in haar cartoons altijd een belangrijke rol.

Wat zo leuk is aan Knus, is dat het boekje is om opnieuw en opnieuw vast te nemen. Ook als je op dit moment geen vriend/vriendin hebt, zijn er momenten die je herkent en die je doen lachen. Het mooie is dat Catana niet enkel zoekt naar de momenten van pure liefde op een voor de hand liggende manier, maar ook de situaties die minder romantisch lijken komen aan bod. Het kleine formaat van het boekje maakt dat je het op je nachtkastje kan leggen om ’s avonds of ’s morgens alleen of samen met je lief te bladeren door de cartoons.

Daarnaast doet het ook perfect dienst als cadeautje voor vrienden of zelfs je broer of zus. Het boekje kost slechts €12,99 en het bevat zoveel leuke momenten, waardoor het meermaals zal worden gelezen. Binnenkort verschijnt er ook een nieuwe bundel in het Nederlands bij MUS (uitgeverij).

Als je niet genoeg kan krijgen van de cartoons, kan je Catana uiteraard ook volgen op Instagram. Daar deelt ze regelmatig een cartoon over iets dat ze meemaakt, soms ook een golden oldie, maar altijd in haar gekende stijl die een lach op je gezicht brengt. En dat maakt haar zo’n leuke artiest: ze vangt de realiteit in haar tekeningen en geeft situaties weer waarbij iedereen zich sowieso al eens heeft afgevraagd of hij/zij de enige is die dit soort dingen meemaakt. Op die manier krijg je het gevoel dat je Catana zelf heel goed kent, dat ze een echte vriendin van je is en vooral dat ze je begrijpt. Want je bent in al die gekke momenten duidelijk niet alleen.

Ben je op zoek naar een oppepper voor jezelf of een vriend(in) in het thema liefde? Stop met zoeken want Knus is een het perfecte cadeautje om een glimlach op je gezicht te toveren. Klein in formaat, maar groots in inhoud door de humor, leuke tekenstijl en herkenbare momenten!