Kitty op avontuur in de daktuin

Kitty op avontuur in de daktuin – Paula Harrison & Jenny Lovlie

Kitty, overdag een meisje, ’s nachts een kat, trekt er in dit nieuwe avontuur samen met haar kattenvriendin Pompom en Pixie ’s nachts op uit om een prachtige daktuin te gaan bezoeken. Aangezien Kitty voor school een project moet doen waarbij ze de schooltuin moeten inrichten, kan ze wel wat inspiratie gebruiken. Maar Pixie kan haar mond niet houden en vertelt aan alle katten uit de buurt hoe mooi de tuin is. Maar al die katten samen zorgen voor veel drukte en dat resulteert in het verwoesten van de tuin. Kan Kitty de tuin redden?

Dit derde avontuur in de reeks rond Kitty is opnieuw een schot in de roos voor lezers vanaf ongeveer 7/8 jaar. De cover is met folie bedrukt waardoor sommige deeltjes mooi schitteren in het licht. Zeker meisjes zullen genieten van deze extra’s en ook van het verhaal over dit dappere meisje!

Net zoals in de andere delen is het volledige verhaal aangevuld met paginavullende illustraties die bestaan uit drie kleuren: zwart, wit en oranje. De vele details, zoals bloemen en kattenpootjes, maken van dit boek weer een waar genot om in te bladeren en te lezen, al zijn de pagina’s voor minder ervaren lezers misschien een beetje druk. Dankzij het grote lettertype en de mooie bladspiegel staat er niet al te veel tekst op één pagina, wat maakt dat het verhaal vlot leest en kinderen ook het idee krijgen dat ze vlot doorheen het verhaal gaan.

Het avontuur in dit boekje is spannend, maar niet eng, waardoor het perfect past bij de doelgroep. Het kunnen praten met katten is natuurlijk een heel erg leuke gave van Kitty waar veel lezers van zullen genieten en stiekem misschien een beetje jaloers op zullen zijn. De avonturen over de boeken sluiten mooi bij elkaar aan maar zijn verschillend genoeg om de lezer uit te nodigen ook de andere boekjes te ontdekken en ik denk dat kinderen dat zeker zullen willen doen na het lezen van één boekje.

Kitty op avontuur in de daktuin is een spannend derde boekje in de reeks rond het bijzondere meisje dat kan praten met katten. Lezers zullen opnieuw genieten van een nieuw avontuur of misschien voor het eerst kennismaken met Kitty en meteen meer willen lezen!