Het begint met een blik – Kelly Moran (Lore)

Het begint met een blik gaat over Avery Stowe en haar dochtertje Hailey die verhuizen naar het stadje Redwood Ridge. Avery krijgt een job aangeboden in de dierenartsenpraktijk waar ze een heel aantrekkelijke dierenarts, Cade O’Grady ontmoet. Avery wil haar leven weer opnieuw kunnen beginnen. Ze is toe aan een nieuwe start, maar ze wil voorlopig nog geen nieuwe relatie. Dat was buiten de aantrekkelijke dierenarts gerekend, want ze weet niet hoe lang ze nog aan zijn charmes zal kunnen weerstaan. Op de koop toe heeft het halve dorp ook nog eens de neiging om voor koppelaar te spelen.

Op de cover staan twee mensen met een hond afgebeeld. De hond heeft drie poten net zoals Avery haar hond in het boek. Ik vind dat deze cover perfect is voor boek omdat Avery en Cade elkaar hebben leren kennen door de hond.

Het boek vertelt een prachtig verhaal. Ik heb het boek niet zo snel uitgelezen omdat ik op een bepaald moment bleef hangen. Bepaalde hoofdstukken waren naar mijn mening veel te langdradig waardoor ik het saai begon te vinden en het boek aan de kant legde. Wanneer ik deze hoofdstukken voorbij geraakte vloog ik het boek weer door.

In het boek vergelijkt Avery steeds haar situatie met Cade, met die van haar en haar ex. Ze vergelijkt de twee mannen ook steeds met elkaar. Zoals in het boek ook geschreven staat ‘Vanaf dag één had ze Richard en Cade met elkaar afgewogen. Niet om ze tegen elkaar af te zetten, maar omdat de persoon die ze bij Richard was geweest hemelsbreed verschilde van de persoon die Cade in haar naar boven bracht.’. Zo kon ik beter plaatsen waarom Avery steeds vergelijkt tussen de twee mannen en stoorde het me ook minder. Hailey is een non-verbale autist, ik vond het zeer interessant om meer te weten te komen over hoe om te gaan met mensen met deze beperking.

Het boek is een aanrader als je je niet ergert aan lange hoofdstukken. Ik ben alvast nieuwsgierig naar de volgende twee boeken in de trilogie.