Heb je het al gehoord

Heb je het al gehoord? – Meryl Wilsner (Lore)

Heb je het al gehoord gaat over Jo en Emma. Jo is een getalenteerde producer die al jaren in het vak zit en Emma is haar lieftallige assistente die door vuur zou gaan voor haar baas. De twee kunnen het heel goed met elkaar vinden op werkvlak en daar is het tot nu toe ook steeds bij gebleven. Tot Jo Emma meevraagt naar de SAG Awards. Dat is waar het verhaal van de twee lieftallige dames een heel andere wending neemt. Ze worden gespot op de rode loper en daar gaat de pers met veel plezier mee aan de slag. De pers laat niets van hen heel. Jo en Emma zijn het hoogtepunt van alle roddelbladen. Volgens de pers zijn ze een fantastisch koppel maar wat er ook echt van waar is, dat is nog maar de vraag.

Heb je het al gehoord? heeft een prachtige en zeer kleurrijke cover. Op de cover staan twee dames afgebeeld waarvan één er van iets in de andere haar oor fluistert. Deze dames zijn zonder twijfel Emma en Jo. De titel past goed bij het boek omdat het boek draait om de roddelpers en men heel vaak de vraag ‘Heb je het al gehoord?’ aan elkaar kan stellen over de roddels.

Deze roman leest ontzettend vlot, ik heb echt genoten van dit boek. Ik heb het wat trager gelezen dan anders zodat ik er langer van kon genieten. De personages beleven een hele emotionele rollercoaster en gaan hier op verrassende manieren mee om.

Tijdens het verhaal lezen we mee met zowel Jo als Emma. Het jammere is dat er soms verschillende hoofdstukken na elkaar hetzelfde personage aan bod is. Persoonlijk vind ik het aangenamer om te lezen als deze afwisselend aan beurt komen omdat ik meestal te nieuwsgierig ben hoe de andere reageert. De hoofdstukken waren vrij lang, dit stoorde niet omdat het boek zo aangenaam geschreven is dat je door de pagina’s heen vliegt.

De roman is vrij breed geschreven, er gaat een heel jaar over het hele boek en ook in het boek worden vrij grote tijdsprongen gemaakt. Mij stoorde dit niet omdat ik denk dat er anders wel wat saaiere stukken zouden zijn geweest die de auteur op deze manier perfect vermeden heeft.

In het boek komen verschillende verrassende onderwerpen aan bod zoals hoe omgaan met persroddels, seksuele intimidatie, geaardheid, verliefdheid, en nog vele meer. Ook verschil in leeftijd is een factor die hier aangehaald wordt.

In het verhaal beleven Jo en Emma heel wat samen, ze groeien steeds dichter naar elkaar toe maar botsen ook op wat tegenslagen. Hoe ze heel deze situatie aanpakken en wat er allemaal op hun pad komt lees je in Heb je het al gehoord? van Meryl Wilsner.