Hamley in de sneeuw

Hamley in de sneeuw – Sandra J. Paul

Wanneer de baasjes van Hamley een grote boom het huis in sleuren, denkt Hamley dat de mensen gek geworden zijn. Want hallo, wie zet er nu een boom in huis? De andere katten in huis weten haar te vertellen dat het alles te maken heeft met Kerstmis, een bijzondere dag in december. En ze hebben het over sneeuw. Daar heeft Hamley nog nooit van gehoord! Wanneer de eerste vlokjes naar beneden dwarrelen, komt de magie van kerst echt tot leven…

Hamley in de sneeuw is het derde avontuur met kleine Hamley in de hoofdrol. Eerder verschenen al Hamley is jarig en Hamley op pompoenjacht en nu is er dus ook een winteravontuur!

Kinderen zullen van de reeks gaan houden want Hamley is natuurlijk een kleine lieverd! De illustraties bevestigen dit helemaal en zorgen voor een extra touch in het verhaal. De zachte kleuren en tekenstijl zorgen voor een aaibaarheidsfactor die perfect past bij het hoofdpersonage. Hoewel er niet heel veel illustraties in staan, heeft dit verhaal het ook niet nodig. De lezers moeten zelf aan de slag met hun verbeelding en fantasie en dat kan soms een uitdaging zijn, maar heeft ook enorm veel te bieden!

In dit boekje komt ook de echte magie van kerst naar boven. Hoewel de vorige boekjes ook boordevol avontuur zaten, is dit toch een extra speciaal verhaal! De combinatie van avontuur en magie heeft iets bijzonders en het zal de jonge lezers zeker kunnen bekoren! Dankzij de vlotte vertelstijl van de auteur leest het boek goed weg, maar is het ook perfect geschikt om voor te lezen. Voor lezers vanaf ongeveer 7 jaar kan het zeker zelfstandig.

Het avontuur in dit boekje begint rustig, met kleine Hamley die leert wat een kerstboom is en voor het eerst sneeuw ziet. Het grappige is dat Hamley heel veel woorden die mensen gebruiken niet kent waardoor haar mama veel moet uitleggen. Dat is heel fijn voor lezers die de woorden ook niet zo goed kennen. Maar ook als je de woorden wel kent, is het leuk om te lezen! Het voegt heel wat humor toe omdat de mama van Hamley op een heel bijzondere manier uitlegt wat mensen doen. En als je op haar manier naar de dingen kijkt, zijn we soms toch een bijzonder ras.

Hamley in de sneeuw is het derde avontuur van kleine Hamley en weer een schot in de roos. Duik in de sneeuw en geniet van alle kerstmagie die Hamley meemaakt samen met haar baasjes!