Een vleugje Londen

Een vleugje Londen – Gaby Rasters (Lore)

Een vleugje Londen

Een vleugje Londen gaat over twee sympathieke mensen met elk hun bijzondere verhaal. Tomas is zijn grote liefde Maggie verloren. Hij kan dit heel moeilijk plaatsen en vermijd daardoor heel veel wat met haar te maken heeft, zoals zijn werk als parfumeur. Omdat Maggie wist dat ze stervende was heeft ze Tomas een opdracht gegeven in de vorm van een brief. Deze mocht hij één jaar na haar overlijden openmaken. In de brief staat de opdracht van zijn geliefde die hem uitdaagt om naar Londen te gaan en al hun herinneringen weer op te rakelen en tot een parfum te brouwen. Tomas besluit er voor te gaan en vertrekt richting Londen, maar ver geraakt hij niet want op het vliegveld raakt zijn koffer verloren. Een hele tijd later wordt hij gecontacteerd door Sharon.
Sharon haar leven wordt helemaal overhoop gegooid doordat ze bericht krijgt dat haar vader is opgenomen op een psychiatrische afdeling. Haar vader was net aan een heel nieuw project begonnen, hij had een verzameling verloren koffers opgekocht. Zijn plan was om de rechtmatige eigenaars terug te vinden en ze hun koffer terug te bezorgen. Zo was Tomas een van de gelukkigen. Sharon beseft hoeveel deze koffer vol herinneringen voor hem betekent. Is ze enkel iemand die zijn koffer terugbezorgt of zorgt deze speciale hereniging voor misschien wel veel meer?

De cover van Een vleugje Londen past perfect bij het verhaal! Er staan verschillende typische gebouwen van Londen op de voorkant. In de titel wordt er al verwezen naar Tomas die parfumeur is en voor wie het nog niet goed begreep staat er ook een parfumflesje bij afgebeeld. De kleuren van de cover zijn heerlijk vrolijk en de geweldig fijne details zorgen dat je het boek al wil verslinden nog voor je een letter gelezen hebt.

We lezen het boek vanuit zowel het standpunt van Sharon als van Tomas, dit zorgt voor een leuke afwisseling en meer details. Zo weet je als lezer net dat ietsje meer dan de personages zelf. De hoofdstukken zijn net lang genoeg waardoor je al snel van het ene naar het andere vliegt.

Het boek heeft een soort epiloog. Op de laatste twee bladzijden wordt elk personage overlopen en komen we te weten hoe het nu met hun gaat. Dit heet de aftiteling. Het is een heel andere epiloog dan doorgaans maar ook best aangenaam. Hoewel het maar enkele zinnen zijn weet je hier toch al veel meer mee en geeft dit een echt einde aan het verhaal. Ik vind dit persoonlijk veel leuker dan een open einde in een boek.

Een vleugje Londen is weer een heerlijk boek om een paar uurtjes mee in de zetel te kruipen en volledig weg te duiken uit de realiteit. Een echte aanrader!