Een plus een is drie – José Vriens (Lore)

Wanneer Senna haar zoontje verliest stort haar wereld in. Janiek stierf zestien dagen voor zijn achtste verjaardag en zijn moeder is er kapot van. Ze probeert haar leven weer op te nemen voor haar dochtertje Madelon. Tot ze opeens ontdekt dat haar man Thijs wel erg vaak wegloopt als een discussie hem niet zint. Op een dag volgt ze hem en komt ze te weten dat hij een verhouding heeft. En alsof het lot met haar de draak steekt is de vrouw nog zwanger ook. Wanneer Thijs beseft dat scheiden toch niet de beste optie was, wil hij Senna terug, maar nu is natuurlijk de vraag hoe krijgt hij dat voor elkaar?

De cover van het boek is prachtig! Hij straalt een soort van geluk uit. Wat ik jammer vind, is dat ik de cover niet volledig zou associëren met de inhoud van het boek. Bij deze cover krijg ik een nieuwsgierig gevoel en dat past bij het boek, maar ik vind het een vrolijke cover. De lampjes lijken op de versiering van de tuin bij een gezellige barbecue en dat is dan weer niet iets wat ik bij het boek vind passen.

Het boek is zeer goed geschreven en het leest ontzettend vlot! Geen te lange hoofdstukken, dus dat is alvast een zeer goed punt. Als ik de korte inhoud las had ik verwacht ook een deel te lezen vanuit Thijs zijn standpunt. Dit miste ik soms wel, maar het was niet storend. Wat ik pas laat door had, is dat op de achterkant van het boek het kindje Manon genoemd wordt en in heel het boek staat het meisje haar naam als Madelon. Ik vermoed dat dit gewoon een foutje is, maar dit was best verwarrend als ik het herlas.

Dit is een boek waar je het einde niet zomaar kunt van voorspellen, geweldig vind ik dat! Het hele boek door heb ik geraden wat er ging gebeuren en toch gokte ik elke keer mis! Zo lees ik heel graag! Het boek heeft een hardcover wat ook altijd leuk is. Ik heb niet veel boeken met een harde kaft en het geeft een boek toch dat extraatje dus geweldig gedaan!

Ik vond het zeer fijn om te lezen over hoe zelfstandig Madelon al niet is en hoe goed ze omgaat met haar gescheiden ouders. Madelon is een kindje met pit en is ook niet bang om haar mama terecht te wijzen. Het is mooi om te lezen over hoe een kind met zoiets omgaat en hoe ze van een koppig kindje naar een wijze meid kan gaan in een simpele klik.

Dit was mijn eerste boek van José Vriens en hopelijk niet het laatste! Ook een grote dank u wel aan de uitgeverij Zomer en Keuning voor het mooie recensie exemplaar!