Dr Onenightstand

Dr. Onenightstand – Louise Bay (Dokter, #1)

Dr Onenightstand

Sutton is klaar om te beginnen aan haar eerste jaar als arts in een van de grootste, meest prestigieuze ziekenhuizen. Ze heeft hier jaren voor gewerkt en wil alles doen om dit niet te verpesten. Voor ze aan de zware trainingsjaren begint in het ziekenhuis, wil ze nog één keer een onbezonnen avond waar ze niet moet denken. Ze heeft een onenightstand met een dokter die naar Afrika vertrekt en die ze nooit meer hoeft te zien. Maar als ze die maandag op haar werk begint, is een van de eerste dokters die ze tegenkomt de man van gisterenavond. Dokter Jacob Cove, haar nieuwe baas. Hij is knap, hij is een genie, maar Sutton wil haar plek in het ziekenhuis eerlijk verdienen. Kan ze Jacob Cove uit haar hoofd zetten?

Na de Mister-reeks was het heerlijk om weer in een boek van Louise Bay te duiken. Ze heeft een fijne schrijfstijl en bedenkt heel fijne, romantische verhalen. Het voelde ook niet helemaal als een nieuwe reeks omdat we Sutton al kennen vanuit het laatste deel van de Misters. Toch kan je ook perfect in Dr. Onenightstand beginnen zonder de andere reeks gelezen te hebben, al vind ik het een fijne overgang.

Net zoals de andere boeken die we al van Louise Bay kunnen lezen in het Nederlands is ook deze een beetje voorspelbaar, maar op zo’n manier dat het voor dit genre wel kan. Het heeft alle elementen van een feelgood-romance: een boeiende chemie tussen Jacob en Sutton, ongemakkelijkheid, humor, romantiek. Louise Bay heeft ook dit boek geschreven vanuit beide personages, waardoor je alles meemaakt in het perspectief van zowel Jacob als Sutton. Dat geeft de lezer een informatievoorsprong, die ervoor zorgt dat je als lezer iets meer weet dan de personages zonder dat alles herhaald wordt, en dat is in dit boek echt een meerwaarde.

Jacob is absoluut geen vervelende man, wat je in meerdere boeken binnen dit genre wel hebt, en daardoor vind ik hem net extra leuk. Ook Sutton is fijn om te volgen, waardoor je dit boek in geen tijd hebt uitgelezen. Gelukkig kunnen we verder met Dr. Perfect, het tweede deel in deze reeks die over een van de broers van Jacob gaat.

Dr. Onenightstand is een prima start van een nieuwe reeks van auteur Louise Bay, die eerder al bewees dat ze een ster is in dit genre. Een beetje voorspelbaar, maar dat mag in dit soort boeken wel. Heel fijn om te lezen want het leest enorm vlot en je kijkt meteen uit naar deel twee!