Alle slechte meisjes – Chris Whitaker (Liselore)

Enkele jaren terug werden zeven meisjes uit dezelfde regio ontvoerd door de Vogel. De paniek is gaan liggen, maar is dit wel terecht? Wanneer Summer verdwijnt, is er geen paniek. Ze heeft namelijk een tas gepakt en een briefje achter gelaten. Ze komt vast wel weer terug. Maar Summer keert niet terug. De dagen verstrijken en er trekt een donkere wolk over Grace. Summer’s tweelingszus Raine geeft de zoektocht niet op. Samen met Noah en Purv blijft ze zoeken en hopen op de terugkomst van haar tweelingszusje. Zal de hulp voor Summer op tijd komen? De paniek keert terug als er nog een meisje vermist wordt.

Ik moet toegeven: ik ben fan. Whitaker schetst vanaf pagina één een heel duidelijk beeld van de gemeenschap en het dorpje Grace. Je leert alle personages stap voor stap kennen. Net genoeg informatie per keer om te willen blijven lezen. Er zijn namelijk wel meer mensen in Grace die iets te verbergen hebben. Naast alle nevenpersonages leer je ook Summer erg goed kennen. Aanvankelijk wordt ze geschetst als de perfecte dochter, maar het masker vertoont toch enkele barsten. Barsten die maar enkelen zien.

Alle slechte meisjes wordt vanuit twee grote perspectieven geschreven. Dat maakt het net zo goed. Enerzijds vanuit de gemeenschap en al zijn personages die er deel van uitmaken. Zo leer je Raine, Noah en Purv kennen, maar ook Joe Ryan, Savannah, Bobby, Samson en nog vele andere karakters. Anderzijds wordt de thriller ook vanuit het personage van Summer geschreven. Weliswaar in de verleden tijd. Zo kom je te weten dat Summer dan toch niet het toonbeeld is van onschuldig zijn.

Het boek is ideaal om in stukjes te lezen. Ik heb er zelf behoorlijk lang over gedaan. Toch is het verhaal zodanig geschreven dat vanaf je het boek weer vast neemt, je snel weer kan inpikken in het hele gebeuren. Dat is net zo aangenaam aan dit boek. Al moet ik toegeven dat vanaf pagina 250 het lezen wel erg vlotjes ging, omdat de spanning stevig wordt opgedreven. Het einde is een echte climax die je zal bekoren!