Alex

Alex – Kennedy Fox

Alex werkt samen met zijn drie broers op de ranch van zijn ouders. Deze cowboy vindt het geweldig om buiten te zijn en te leven en houdt er meer dan eens een spannend avontuurtje met een knappe dame op na. Vaste relaties zijn niets voor hem, hij koestert zijn vrijheid.
River dacht dat ze de man van haar dromen had ontmoet, tot ze ontdekt dat hij getrouwd is met een andere vrouw en zij niets meer is dan de minnares. Om deze thriller achter zich te laten, laat ze zich overhalen door haar beste vriendin om mee op vakantie te gaan naar Key West, voor een wilde vakantie om die vervelende man uit haar hoofd te zetten. En volgens haar beste vriendin is er maar één goede manier om dat te doen… Maar dan ontmoeten River en Alex elkaar en de vonk springt meteen over. Kunnen ze zich aan de gemaakte afspraken houden en blijft het bij een wilde vakantieliefde? Of is er toch sprake van liefde?

Kennedy Fox is in het boekenlandschap absoluut geen onbekend auteursduo als het over cowboyromances gaat. Het is wel het eerste boek dat ik van het duo las, dus het was toch spannend om aan zo’n grote naam te beginnen! Alex is het eerste deel in de reeks rond de Bishop Brothers. Ondertussen is ook deel twee, het verhaal over Evan, verschenen bij April Books en mogen we nog twee boeken verwachten over John en Jackson.

Wie een verrassend verhaal zoekt boordevol nieuwe plotwendingen, zal niet helemaal blij zijn met dit boek. Binnen het genre is het verhaal van Alex en River niet heel opvallend of bijzonder en als lezer weet je op voorhand al ongeveer wat er gaat gebeuren en hoe het verhaal zal evolueren. Gelukkig zorgt Fox ervoor dat er hier en daar toch wat kleine plotwendingen in het verhaal verwerkt zitten, zodat de lezer toch geboeid blijft.

Het boek is opgedeeld in twee grote delen (deel 1 en deel 2) met achteraan nog een paar deeltjes epiloog. Deel 1 beschrijft de vakantie in Key West en de gebeurtenissen daar en Fox had in dit deel mijn volledige aandacht. We lezen afwisselend vanuit het standpunt van River en Alex (dit geldt voor het hele boek), wat het verhaal een zeer compleet beeld geeft en wat het ook boeiend houdt, zeker in het begin. Maar deel twee zakte voor mij persoonlijk wel wat in. Het bevat voornamelijk herhaling van dezelfde gebeurtenissen (ik kan helaas niet meer zeggen zonder iets te verklappen) en voelde als een lang opbouwen naar een niet al te grote climax. De epilogen vond ik dan wel weer heel fijn om te lezen. Zeker de laatste bladzijden, die nodige zonder twijfel uit tot het lezen van deel twee omdat daar Evan voor het eerst echt op de voorgrond treedt!

Alex van Kennedy Fox is het eerste deel in de reeks rond de Bishop Brothers. Ik vond Alex vooral charmant, met momenten zeer vurig en vol passie, maar zonder daar in overdrive te gaan. River biedt een leuk tegengewicht. Hoewel het verhaal niet echt verrassend is en heel wat clichés bevat, is het toch een fijn boek om van te genieten. Wie houdt van dit genre zal smullen van deze reeks én van de broers!