10 truths en een dare

10 truths en een dare – Ashley Elston (Lisa)

Oliva zou als één van de beste van haar klas afstuderen. Tot ze erachter komt dat ze de studiepunten voor gym niet heeft gehaald en ze dus niet kan afstuderen! Ze heeft nog maar één week om dit recht te zetten. Vrijwilligerswerk doen bij een plaatselijk golftoernooi zou al haar problemen moeten oplossen. Maar dan moet ze er wel voor zorgen dat haar nieuwsgierige familie er niet achter komt. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, want haar moeder kan elke beweging die ze maakt volgen met een tracking app op haar telefoon. Gelukkig heeft ze haar beste vrienden Sophie, Charlie en Wes, die haar uit de nood helpen. Nu staat niets Olivia haar afstuderen nog in de weg. Of zullen de golfers of die ene geweldige, maar onbereikbare jonge roet in het eten komen strooien?

10 truths en een dare is een verhaal  in hetzelfde universum als 10 blind dates dat ik al eerder recenseerde. Je kan beide verhalen afzonderlijk lezen, maar ik raad aan om toch eerst het voorafgaande verhaal te lezen, als je alle verwijzingen wil begrijpen.

Eén van de sterkste elementen van dit tweeluik zijn de personages en dan vooral de familie. Ik vond het leuk dat we hier Olivia volgen als hoofdpersonage, maar het was ook fijn dat Sophie en Wes ook nog een belangrijke rol in het verhaal spelen. Anders dan Sophie is Olivia wat serieuzer en erg gefocust op school en haar ambitie. Ze wordt helemaal uit haar comfortzone gehaald, waardoor ze gedwongen wordt om haar focus te verleggen. Waar in het vorige verhaal de blind dates de hoofdstukken verdeelden, zijn dat hier de afstudeerfeestjes waar Olivia voor uitgenodigd is. Aan het begin van elk hoofdstuk vertelt Olivia telkens een truth (waarheid). Ik vind het geweldig dat Ashley Elston zo veel werk steekt in haar hoofdstukbanners.

Het verhaal zit net als zijn voorganger vol misverstanden en humor. Het is een echte feelgood om op een warme zomerdag aan het zwembad te lezen. We volgden nu het verhaal van drie van de vier mensen uit de vrolijke vier. Ik ben dan ook benieuwd of er al plannen zijn om het verhaal van Charlie te vertellen. Ik zou er alvast niets op tegen hebben om nog eens terug te keren naar deze wereld voor een volgende verhaal.