Schaduw – Lucinda Riley (Lore)

Star D’Aplièse is de derde oudste zus. Star is een heel stil en teruggetrokken persoon en leeft in de schaduw van haar zus CeCe. Star beslist dat het zo niet verder kan en maakt de keuze om op zoek te gaan naar haar afkomst. Ze bewandelt deze onbekende wegen zonder haar zus en maakt zich zo stilaan los van Cece.

In Londen gaan deze onbekende wegen voor haar open en krijgt haar leven weer wat nieuwe wandelwegen aangeboden. Zo ontdekt Star het bestaan van Flora. Flora MacNichol is een onafhankelijke vrouw die maar liefst honderd jaar geleden leefde. Na haar jeugd te hebben doorgebracht in het afgelegen Lake District is ze naar het bruisende Londen vertrokken. Daar gaat voor Flora een nieuwe wereld open. Flora maakt kennis met nieuwe tradities en de Engelse high society en ze krijgt hier de kansen om een nieuwe identiteit te ontplooien. Krijgt Star ook deze kansen? Zal ze eindelijk haar eigen leven kunnen leiden? Zal Star haar eerste stappen uit te schaduw van haar zus zetten?

Al deze vragen worden beantwoord in dit prachtige boek. Ik weet niet hoe Lucinda Riley het steeds maar voor elkaar blijft krijgen, maar elk boek is anders en elk boek is prachtig! En eerlijk gezegd is elk boek steeds maar beter en beter! Ook al lijkt het niet voor mogelijk, toch lukt het haar steeds weer!

De cover alleen al doet je smeken om de inhoud van het boek! De cover geeft me een sprookjesachtige indruk. Dit past mooi bij de inhoud van het boek. Ik ga er niet meer over verklappen maar één ding kan ik meegeven: geef de hoop nooit op! Al is het jaren later, dan nog kan alles weer goed komen. Helaas moeten we soms mensen afgeven en is dat hartverscheurend, het leven is helaas niet eindeloos lang. Het belangrijkste is dat je niet bij de pakken blijft zitten en je best doet om je leven, hoe kort of lang dan ook, een mooie betekenis te geven en zorg dat je leeft! Lucinda Riley geeft steeds enorme wijze levenslessen mee en ook deze keer deed ze dat geweldig.

Zoals in de vorige boeken al duidelijk werd ben ik enorme fan van de manier waarop ze het verleden beschrijft. Ook in dit boek leefde ik met Flora en Star mee. Ik had echt het gevoel dat ik nieuwe vriendinnen leerde kennen. Precies of ik stond naast hen en leefde met beide mee.

Het boek las ontzettend vlot! Deze kanjer laat je niet los! Ik vrees al voor een bookhangover! Ik kan het boek aan iedereen aanraden. Laat je niet afschrikken door de grote stukken die zich honderd jaar terug afspelen want ook deze zijn fantastisch. Soms vergeet je dat je zo ver terug in de tijd leest! Ik kan alvast niet wachten tot Parel: CeCe haar verhaal, verschijnt!

Verder wil ik Xander uitgeverij bedanken voor dit geweldige recensie exemplaar.